Először a szedán, azután a kupé, most meg a kabrió. A Brabus a Mercedes E-osztály harmadik variánsába is beépítette legdurvább motorját. A Brabus E V12 Cabriolet a világ legerősebb és leggyorsabb négyszemélyes kabriója.
Mi kell ehhez? A Brabus 800 V12 Biturbo néven futó szörnyetege. A Mercedes-Benz S600-ból származó 5,5 literes biturbó motor a bottropi cégnél újjászületik. Újak a dugattyúk, a hajtókarok, a főtengely, miközben a hengerűrtartalom 6,3 literre nő. Egyedi, karbonból készült léggyűjtő, nagyobb turbók, új kipufogó és hűtők kapcsolódnak a motorhoz, amelynek erejét átalakított ötfokozatú automataváltó és speciális differenciálmű juttatja a kerekekhez.
Ennek eredménye pedig elementáris, 800 lóerős teljesítmény, illetve 1420 Nm nyomaték. Ehhez persze nem igen létezik megfelelő gumi, így aztán az elektronika 1100 Nm-ben korlátozza a váltóra jutó nyomatékot.
Persze ez is sokkal több, mint amit a vezetők 99,9 százaléka kezelni tud és a frenetikus dinamikához is épp elég. Brabus E V12 Cabriolet ugyanis 3,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. 0-300 km/órás gyorsulást 23,9 másodperc tudja le. Ami pedig igazán ütős, hogy a megfelelő végáttétel megrendelésével 370 km/órás végsebességre is képes. Ez a mutatvány mókás lehet egy nyitott autóban.
A világ leggyorsabb és legerősebb kabriója elsősorban olajsejkeknek, focisztároknak lehet érdekes, nemcsak extravagáns megjelenése miatt, de a 478 000 eurós, azaz 125 millió forintos ára miatt is. Ezért a pénzért egyedi karbon karosszériaelemek, átalakított futómű, fékrendszer és luxuskivitelű utastér is jár.