A Margit hídi kerékpáros-közlekedés helyzetének javítása és egyértelműsítése érdekében a híd északi és déli szélső forgalmi sávjaiban kerékpáros nyom létesítésére kerül sor – tájékoztat közleményében Budapesti Közlekedési Központ. A kerékpáros piktogramok felfestését 2011. július 14-én éjszaka végezik.
Azután döntött így a Fővárosi Közgyűlés, hogy 2010 őszén a projekt felülvizsgálatakor kiderült: a korábban kialakított műszaki tartalom a kerékpározás szempontjából elfogadhatatlan. A régi terv szerint kétkerekűek számára a déli járdán közös gyalog- és kerékpárút létesült volna, az északi járdán pedig kétirányú kerékpárutat alakítottak volna ki, most ezekhez jön még a két új nyom az utakon. Vagyis mindkét oldalon az úton és a járdán is mehetnek a bringások.
A kerékpáros nyom elvben nem vesz el a hagyományos közlekedési sávokból, az autók is ráhajthatnak, de az ott közlekedő kerékpárosokat ki kell kerülni, így a Margit hídon, ha több kerekes megy egymás mögött gyakorlatilag megszűnik a külső sáv.
A járdákon a sávok még nem használhatóak, mert rosszul készültek el, a BKK el is rendelte a rámpák szélesítését és átépítését, a kerékpározhatóság biztosítása érdekében. A forgalmi sávok jobb szélén szabályosan lehet kerékpározni, a járdán azonban egyelőre, a felújítás befejezéséig és a járdán vezetett kerékpárutak átadásáig csak tolni szabad a biciklit.
A forgalombiztonság növelése érdekében a Margit hídon 40 km/óra sebességkorlátozást is bevezetnek. Az autósok számára szintén felemelő az a korábbi változás, hogy a híd közepén közlekedési lámpával védett zebra kialakítása. A 30 milliárdos felújításnak nem volt része a korábbi aluljáró rekonstrukciója, helyette így juthatnak át a gyalogosok.
Vélhetően a BKK is érzi, hogy nem itt fognak mély barátságot kötni a bringások és az autósok, mert a híd elején olyan táblákat helyeztek ki, amelyen a két eltérő jármű között egy szív jelenik meg. Szeressük egymást gyerekek!