Megújult az eredetileg 2007 tavaszán bemutatott Audi A5. Akkor a kupét leplezték le, évekkel később érkezett kabrió, majd az ötajtós Sportback tette teljessé a karosszériakínálatot. Ezúttal a három változat egyszerre frissül fel, a sportváltozatot, az RS5-öt a mostani módosítás nem érinti.
A frissítés során az Audi A5 új lökhárítókkal, új fényszórókkal és módosított hátsó lámpákkal gazdagodott, ám ez is elég, hogy az eredeti karaktert megtartva frissebbnek hasson típus. Felárért részben LED-lámpák is kérhetők. Immár jobban hasonlít az az A6, A8 modellekre a kocsi.
Az új színekkel gazdagodott modell utastérben a kormány, a bajuszkapcsolók, a váltókulissza, illetve az azt környező gombok, a klíma vezérlése változott meg. További újdonság az új slusszkulcs és a fehér színűre módosított világítással dolgozó középső kijelző. Természetesen a kárpitok és díszítőelemek sora is bővült.
Mostantól a teljes motorkínálat közvetlen-befecskendezéses, feltöltős egységekből áll. Négy dízel és három benzines variáns közül lehet válogatni. Megújult az 1,8 TFSI néven futó motor, a korábbi 160 lóerő helyett a teljesítménye már 170 LE, ugyanakkor a szabvány szerinti fogyasztása csak 5,2 liter száz kilométerenként, ami 21 százalékos csökkenés. Ez elsősorban az immár a teljes modellpalettára kiterjesztett start&stop rendszernek köszönhető, de széria a fékenergia-visszatáplálás is.
Benzinesből továbbra is kérhető a 2,0 literes turbó 211 lóerővel, újdonság viszont a 3,0 literes V6-os 272 LE teljesítménnyel, amely korábbi 3,2-es szívómotort váltja. Ennek a motornak az erősebb, 333 lóerős változata szerepelt korábban a S5 Sportbackben. Most az S5 mindhárom karosszériaváltozatába bevezetik a kompresszoros motort, nyugdíjazva a kupéban használt 4,2-es V8-ast. Az új motorral 8,1 liter a modell átlagfogyasztása, ami 20 százalékos csökkenés, de további előnye, hogy kéttized másodperccel hamarabb, 4,9 másodperc alatt gyorsul százra vele az S5.
Aki nyolc pedig hengerre vágyik, annak egyelőre marad az RS5, de annak frissítésekor várható, hogy onnan is száműzik.
Dízelből 2,0 illetve 3,0 literes változatokkal készül az A5, a 2,7 TDI eltűnt a kínálatból. A négyhengeres dízel 177 lóerős, amivel 4,7 liter gázolajjal is beéri a modell. A három V6-os motor közül a 245 LE-s eddig is létezett, újdonság a takarékosabb 204 lóerős kivitel. Később pedig csatlakozik egy már az EU6-os normáknak is megfelelő tisztább kivitel.
Az A5 továbbra is készül első-, illetve összkerékhajtással is. Alapesetben hatfokozatú manuális sebességváltó kapcsolódik a legtöbb motorhoz, de kérhető fokozatmentes Multitronic, hétfokozatú duplakuplungos automata is.
A modell piaci bevezetése azonnal megkezdődik, Németországban máris az új modellt árusítják.