4194 új személygépkocsit helyeztek forgalomba 2011 júniusában Magyarországon, ez az érték 1,5 százalékkal alacsonyabb, mint a 2010 júniusában lejegyzett – derül ki a DataHouse kutatásából. A különbség ugyan minimális, 65 autó, de idén ez az első olyan hónap, amikor visszaesést regisztráltak a tavalyi adatokhoz képest. 2009-hez képest nagy a szakadék, akkor közel harminc százalékkal több autó fogyott, pedig bőven a válság hatása alatt volt már a piac.

Ami az idei év teljese eladását jelenti, 23 112 személyautó kapott rendszámot az első félévben, ebben a tekintetben továbbra is pozitív a mérleg, hiszen tavaly ilyenkor még csak 21 537 darabnál tartott a piac. Ugyanakkor a folyamatokat látva a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete csökkentette a januárban jelezett tervszámait. Idén valószínűleg nem lesz áttörés, a tavalyihoz nagyon hasonló évet zár az autókereskedelem.

Újra csökken az autóeladás itthon 1
Újra csökken az autóeladás itthon 11 Júniusban ismét a Ford volt a legnépszerűbb az autómárkák között hazánkban. A főként a céges eladásokban jeleskedő márka 528 autót adott el, megelőzve az Opelt (505), a Škodát (434) és a Volkswagent (384).

Az első félévre vonatkozó adatok tekintetében azonban nem tudta visszaszerezni vezető helyét a válságban végig uralkodó Ford. Ebben az összevetésben továbbra is az Opel vezet. A villámos márka 29 százalékkal fejelte meg tavalyi eladásait, így június végéig 2673 személygépjárművet értékesített Magyarországon, amivel 11,5 százalékos piaci részesedést szerzett. A második a Ford 2558 db járművel, a Škoda 2465, a Volkswagen 2235 kocsit jegyez az első félévben. A top10-be mellettük még a Renault, a Toyota, a Peugeot, a Nissan, a Hyundai és a Suzuki került, az említett sorrendben.
Újra csökken az autóeladás itthon 12

Forrás: Data House