Tavaly 21 866 pick-up modellt adott el Európában a Toyota, amely a teljes piac 25 százaléka volt, ezzel a márka piacvezető a szegmensben. Ez persze nem új keletű dolog, a Toyota három éve piacvezető. Szeretné ezt a pozíciót meg is tartani, ezért dolgozták át kissé a Hiluxot.

Erősebb, takarékosabb Toyota-munkás 1
Erősebb, takarékosabb Toyota-munkás 11


Külsőre az autó új első lökhárítójáról, átdolgozott hűtőmaszkjáról és új fényszóróiról ismerhető fel, de változott a motorháztető, a külső tükrök és a kerekek is. Belül ennél kevesebb a változás, átalakult a műszerfal, főként a középső kezelőszervek, közöttük is új a 6,1 colos érintőképernyő, illetve módosultak a díszítések. Ugyanakkor állítólag javítottak az anyagminőségen is.  

A részecskeszűrő bevezetésnek köszönhetően a Hilux 3,0 illetve 2,5 literes dízelmotorjai immár megfelelnek az Euro5-ös emissziós normának. A kisebb hengerűrtartalmú azonban ezen felül is módosult, többek között változó turbófeltöltést kapott. A motor most 24 lóerővel erősebb, azaz 144 LE a teljesítménye. Nyomatéka 343 Nm már 2000-es fordulatszám mellett. A pluszteljesítmény ellenére a motor 1 literrel takarékosabb a korábbinál, a szabvány szerint 7,3 litert fogyaszt.  

Továbbra is igen széles választékban készül a Hilux, háromféle kabinnal, két- és négykerék-hajtással is gyártják, a manuális sebességváltó mellett automata is kérhető. A kétkerék-hajtású modellek a korábbinál erősebb karosszériát kapnak, így már 2,5 tonnát is vontathatnak.

Az idei évre a Toyota 26 ezer Hilux eladását tervezi 36 európai országban, így vélhetően a sikertörténet folytatódik.