Tíz év után nyugdíjba megy az Opel Combo jelenlegi változata, amelynek áruszállító kivitelét anno világpremierként a Budapesti Autószalonon leplezték le. Míg az a típus a Corsa műszaki elemeinek felhasználásával született, utódja házon kívülről kap segítséget.
A tavaly novemberben bejelentett szerződésnek megfelelően az Opel bemutatta az új Combót, ami nem más, mint a Fiat Dobló, csak a német gyár logójával. Egyelőre csak előröl közölt képeket az Opel, így azt állapíthatjuk meg, hogy a hűtőmaszk és a lökhárító más, egyébként ugyanolyan a két típus. Ez persze az áruszállítóknál megszokott, elég például az Opel Vivaro, Renault Trafic párosra gondolni.
Sokoldalú modellről van szó, hiszen kétféle tengelytávval – 2755, illetve 3105 mm -, ennek megfelelően kétféle hosszúsággal – 4,39 és 4,74 méter -, illetve kétféle tetőmagassággal – 1,85 vagy 2,10 méter – készül az új Combo. Kapható öt- vagy hétüléses személyautóként, valamint lemezelt és üvegezett áruszállítóként.
A rövid tengelytávú változat 3800 literes, illetve a hosszú 4600 literes raktere a kategória legnagyobbja. A rövid kivitel belső hossza és magassága, illetve a kerékdobok közötti szélessége úgyszintén csúcsérték. Osztályelső a rakodómagasság (54,5 centiméter), illetve az egy tonnát elérő hasznos teherbírás és az oldalsó tolóajtó nyílásszélessége is.
A személyautón alapfelszerelés a két tolóajtó, az áruszállítóknál a második feláras. Hátsó ajtaja alapesetben felfelé nyílik, de választható aszimmetrikus osztású kétszárnyú ajtó is. Az áruszállító egyes kiviteleit felnyíló hátsó tetőrésszel is meg lehet rendelni, ami jó például létra szállításához.
Induláskor hatféle motorral jelenik meg az új Opel Combo: négyféle dízel és egy benzines mellett földgáz-üzeművel is. A dízelek sorát az 1,3-as 90 LE-s nyitja, de ugyanilyen teljesítményű 1,6-os is kapható illetve az utóbbi 105 lóerős változatban is létezik. Dízelből a csúcs a 2.0 CDTI 135 LE teljesítménnyel. Az 1,4-es benzines 95 lóerős, a környezetkímélő földgázos gép pedig 120 LE-t tud.
A benzineshez és az 1.3 CDTI-hez ötfokozatú sebességváltó jár, a földgázoshoz és az erősebb dízelekhez pedig hatfokozatú. A 90 lovas 1,6 CDTI ötfokozatú robotváltóval is kérhető. Érdekesség, hogy a start&stop rendszer nem széria, hanem külön rendelhető a motorokhoz.
Alapkivitelben központi zárat, szervokormányt, állítható magasságú és távolságú kormánykereket, elektromos ablakemelőt, vezetőlégzsákot, blokkolásgátlót és gumijavító készletet tartalmaz az új modell.
Az új Opel Combo értékesítése 2012 márciusában indul.