Az Opel autógyár és az Europcar egyesíti erőit az elektromos mobilitás elterjesztéséért: széles rétegek számára teszik elérhetővé az Ampera villanyautó* előnyeit. Az egyik legnagyobb európai autógyár és a földrészünk vezető autókölcsönzője megegyeztek, hogy 2011 végétől Európa-szerte bérautóként elérhető lesz az Opel Ampera.
Az első kocsik idén novemberben, Németországban jelennek meg az Europcar kölcsönzőiben, majd hamarosan következik Belgium és Hollandia, utánuk pedig Franciaország, Olaszország, Portugália, Spanyolország és az Egyesült Királyság, 2012 elejétől.
Bár az Ampera ugyanolyan könnyen vezethető, mint a többi autó, egyeseket elriaszthat az a tudat, hogy villanyautó. Ezért az Opel és az Europcar segédletet hozott létre, hogy bemutassák az Ampera jellemzőit az autóbérlőknek. Kölcsönzéskor javasolják, hogy szánjon rá az ügyfél 10-15 percet a kocsi megismerésére.
Az Europcar kiképzett alkalmazottai elmagyarázzák az akkutöltést, a hatótáv-hosszabbítást és olyan részleteket, mint az energiafelhasználás csökkentése, illetve kijelzése. Tanácsokat adnak a takarékos akkumulátoros autózásra és a fékezési energia visszanyerésére.
Az autó tökéletesen megfelel az autókölcsönzőknek, hiszen kompromisszumok nélkül használható. A járműbe 150 lóerő teljesítményű, illetve 370 Nm nyomatékú villanymotor kerül, ez mozgatja az autót a használattól függően 40-80 kilométerig. A beépített 1,4-es benzinmotornak köszönhetően azután is képes közlekedni, ha az akkumulátor lemerül, hatótávolsága eléri az 500 kilométert.
A jármű kilenc másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége 161 km/óra. Az Ampera akkumulátora négy óra alatt tölthető fel teljesen háztartási 220 voltos konnektorról.
Nem az Opel az egyetlen, amelynek villanyautója elérhető a Europcartól, a cég ugyanis korábban a PSA-val is hasonló szerződést kötött.
*Az Opel Amprea a hivatalos megfogalmazás szerint hatótávnövelővel kiegészített villanyautó. Valóban lehet csak villanymotorral használni, de műszaki megoldásai olyanok, hogy 110 km/óra felett a benzinmotor hajtja a kerekeit, így hibridnek tekintendő.