Magyarország az országok összesített értékelésében első helyen végzett az európai márkakereskedések szolgáltatási színvonalának felmérésében. Az International Service Check (ISC) szervezete 2011. március elejétől május végéig 11 országban, összesen 546 látogatást hajtott végre tesztvásárlóival. A kutatásban 19 márka 29 bemutatótermét járták végig, mindegyik országban 3-3 kereskedést vizsgáltak.
Itthon 13 márkát (Fiat, Ford, Opel, Honda, Hyundai, Mazda, Nissan, Citroën, Peugeot, Renault, Suzuki, Toyota, Volkswagen) ellenőriztek, összesen 39 látogatás alkalmával.
Magyarország az országok összesített értékelésében 82,7%-os teljesítménnyel első helyen végzett Szlovákia és Bulgária előtt. A kereskedések rangsorában 98,2%-kal pedig a Mazda Budaörs került a dobogó legfelső fokára, holtversenyben a VW-konszern soproni, ill. a Renault budapesti képviseletével. Általánosságban viszont a Volkswagen kereskedései a legjobbak idehaza.
A tesztvásárlók feladata a látogatás során egy új, középkategóriás autó vagy kisebb családi/kompakt autó iránti érdeklődés volt. Annak érdekében, hogy az érdeklődés természetes legyen, a tesztvásárlónak tisztában kellett lennie a választott autó és egy ahhoz hasonló konkurens modell technikai paramétereivel. A látogatás során a tesztvásárlók értékelték a kereskedés külső és belső megjelenését, a járművek bemutatását, az alkalmazottak viselkedését, és mindenek felett a kutatás legfontosabb paraméterét, az alkalmazottal folytatott beszélgetés minőségét.
Az ellenőrzés során a tesztvásárlók különböző szempontok szerint vizsgálták az alkalmazott értékesítési képességeit: kérdéseket kellett feltenniük például árengedmény lehetőségével kapcsolatban és megfigyelni az alkalmazottak reakcióját; rá kellett kérdezniük a szállítási határidőre, meg kellett figyelniük, hogy az alkalmazott spontán elkészíti-e az írásos ajánlatot és ad-e felvilágosítást finanszírozási lehetőségekről; elkéri-e a tesztvásárló elérhetőségét, átadja-e névjegykártyáját a tesztvásárlónak. Fentieken túl részt kellett venniük egy tesztvezetésen, amennyiben ezt felajánlották, illetve a látogatás végén erre lehetőség nyílt.
A tesztvásárlók vizsgálódtak többek között Belgiumban, Franciaországban, Hollandiában, Oroszországban, Lengyelországban is.
Általános értékelés:
Az összes, a kutatásba bevont kereskedés átlag-értékelése 76,4%-os lett.
Értékelés országok szerint:
1. Magyarország – 82,7%
2. Szlovákia – 82,1%
3. Bulgária – 81,9%
Nemzetközi értékelés gyártók szerint:
1. Daimler – 84,4%
2. Toyota Motor Europe – 83,8%
3. Jaguar – 83,3%
Értékelés a márkák tekintetében összességében:
1. SEAT – 87%
2. Mercedes – 84,4%
3. Toyota – 83,8%
Magyarországon …
1. Volkswagen – 91,6%
2. Renault – 90,4%
3. Honda – 89,5%
3. Mazda – 89,5%