Ritka jószág a Maserati, pláne egy tuningolt darab. A DMC egyéves fejlesztés nyomán bemutatta a Sovrano 2011-est, ami nem más, mint egy felspécizett Maserati Gran Turismo. A német cég átalakításának középpontjában a 150 lóerős teljesítménynövelés, illetve a plusz 82 Nm nyomaték áll.

Maserati német erőkúrán 1
Maserati német erőkúrán 15


A V8-as szívómotorhoz kompresszort kapcsoltak, amelynek hatására a Ferrari-motoros sportkocsi már komolyabb pályán játszik, 590 lóerő és 472 Nm nyomaték gyorsítja. Menetdinamikai adatokat nem hoztak nyilvánosságra, de a Novitec hasonló átalakítása nyomán sejthető, hogy nagyjából 4,5 másodperc alatt gyorsulhat százra a végsebessége pedig 300 feletti.

A pluszteljesítmény mellé feszesebb hangolású futómű is jár, amely a karosszériát is közelebb engedi a talajhoz 30 milliméterrel, ugyanakkor az elöl 20, hátul 21 colos felnikre szerelt gumihártyákkal együtt kiemelkedő kanyarsebességet kínál.

Ám nemcsak a karosszéria alatt búvó műszaki részletek, de a külső is a száguldás támogatására alakult át. Az első spoiler és a küszöbök egy-egy plusz szárnnyal gazdagodtak, míg hátul diffuzor és a csomagtérfedélre szerelt szárny növeli a leszorítóerőt. A motortérben keletkező nagyobb hő elvezetésére a motorháztető is átalakult.

De nehogy már csak másoknak legyen jó, ezért az utastér is módosult. A DMC újrabőrözte a Gran Turismo belsejét, a látvány kedvéért mutatós varrással díszítve. A vezető átalakított kormánnyal és alumínium pedálokkal irányíthatja a sportkocsit.