Mióta az Omega 2003-ban nyugdíjba ment az Opelnek nincs felső-középkategóriás autója, hamarosan azonban változhat a helyzet. Klaus Franz, az Opel alelnöke elárulta az Automotive Newsnak adott interjújában, hogy a cég elkezdett dolgozni egy ilyen jellegű modellen.
A tervek szerint az Insigniánál nagyobb és árban is fölé pozicionált autóból évi 20 000 darab eladását tervezik. A szakember elmondása szerint a modell fő feladata lesz az Opel imázs építése, a márkánál elérhető modern technológiák felvonultatása, ezek között is a környezetbarát motorok, hajtásrendszerek bemutatása. Ezért várhatóan alternatív-hajtásláncot kap az új típus, lehetséges az üzemanyagcellás megoldás is.
Franz, – aki elsősorban a munkaerőt érintő kérdésekért felel – úgy nyilatkozott, hogy a szakszervezetek nagyon támogatják a projektet, mert így egy újabb modell készülhetne Németországban. Az új nagyautó csak az Epsilon 2-es padlólemezre épülhet, amin az Insignia is alapszik, ha megvalósul az további biztonságot jelent a munkavállalóknak. A padlólemezt persze átalakítják, hogy helyet biztosítsanak a hosszabb tengelytávolságnak.
A szakember azonban elárulta, hogy nem valószínű, hogy 2016 előtt bármi is lenne a TOL (top of line) kódnevű járműből mert jelenleg más prioritások vannak. Most a Junior kódnevű városi prémium modellen van a hangsúly, emellett az Astra kabrión és egy kis SUV-n dolgoznak.
Májusban az Opel vezérigazgatója Karl-Friedrich Stracke is nyilatkozott a jövőbeni új zászlóshajóról, ő azt mondta az autó átmeneti modell lehet egy kombi és egy szabadidő-autó között. Vonzó külsőt ígért magas funkcionalitással. Nem is kell nagyon törnünk a fejünket, hogy milyen lehet akkor az autó. Az Opel korábban már megmutatta, 2003-ban pont ilyen volt az Insignia Concept, amelyből a széria Insignia csak a nevet örökölte meg.