A rali-világbajnokságon marad a Ford Fiesta RS WRC, viszont a többi eseményen egy ugyanolyanból készült spéci járgánnyal indul. Egy autó mindenütt. Legalábbis látszólag! A ralikrossz, a gymkhana és az amerikai raliversenyeken a Ford Fiesta HFHV (Hybrid Function Hoon Vehicle- nagyjából: hibrid, erőcsúsztatásra rendelt jármű). lesz a társa.
Valódi hibridségről szó sincs, a Fiestába nem került a kerekeket hajtó villanymotor, maradt a jó bevált benzines megoldás. Az alapot adó Fiesta WRC bódéba nem a rali-vb-n használatos 1,6-os motor került, helyette a Focus WRC-ből eredő 2,0 literes turbómotort építették be. A motor maximális teljesítménye meghaladja a 600 lóerőt, míg a csúcsnyomaték 900 Nm feletti.
A teljesítmény versenyeken más és más, annak megfelelően, hogy éppen milyen motorvezérlő programmal fut, illetve milyen turbószűkítő csökkenti a teljesítményt. Emellett szakáganként más a futómű, a fék, a turbó sőt míg ralikrosszban hátul, a másik két szakágban elöl a hűtő. A sebességváltó hatfokozatú szekvenciális, amely három differenciálművön keresztül küldi a nyomatékot a kerekekhez.
Az egyes programokhoz nagyjából fél nap alatt építhető át az autó, de ami a legdurvább, hogy az Egyesült Államokban akár utcán is közlekedhetne.
Videón az átalakulásra képes Fiesta: