Jelenleg a BMW X6/X5 M a legsportosabb szabadidő-autók a közutakon. A Bowler azonban valami ennél is durvábbat tervez utcára engedni. A brit cég, amely Land Rover- és Range Rover-elemek felhasználásával épít terepralira megfelelő versenyautókat, most az autópiacon is próbálkozna.

Bitang terepjáró utcára 1
Bitang terepjáró utcára 21


Jelenleg a Bowler – amely ugyanannak az orosz tulajdonosnak a kezében van, mint a Spyker – évi 15-20 versenyautót épít, és ehhez szeretne még 150-200 utcai modellt eladni. Az ötlet nem új keletű, már 2009-ben tervezték, de most az új főnök meg is akarja valósítani. Steve Haywood korábban annak a csapatnak volt a vezetője, amely a legújabb Range Rovert fejlesztette. Most neki kell sikerre vinni az utcai autós projektet.

A jármű alapját legújabb Bowler versenygép, a Nemesis adná, ami csővázas alapon műanyag karosszériás, ezt megtartanák az utcára is. Tekintve, hogy a Nemesis is használ Range Rover-elemeket, mint lámpák, tükrök, az utcai autó egy megvadított Range-nek hat.  Bár küllemében versenyautós lesz, az utastérben a kényelemé lesz a főszerep. Az oldalablakok továbbra is műanyagból készülnek, de már nyithatóak lesznek, elektromosan. Lesz állítható kormány klíma, központi zár és akár bőrülések is, persze csak kettő.

Elérhető lesz 270 lóerős dízelmotorral is a Nemesis EXR, de a vevők valószínűleg inkább az 5,0 literes kompresszoros V8-as benzinessel veszik majd meg. A több mint 500 lóerős motorral kevesebb mint öt másodperc alatt képes lesz százra gyorsulni az autó. Erejét azonban nemcsak aszfalton mutathatja meg, az autó komoly terepjáró képességgel bír majd, mivel a futóműve közel áll majd a versenyautóéhoz.