Emeletes, kamionból átalakított, sátortáborra emlékeztető, luxusvilla hangulatú… Így élnek a csapatok a rali-világbajnokságon.
Csak néhány szám ízelítőül, amit a Ford csapata osztott meg velünk:
- 105 258 – Ennyi kilométert tesz meg repülővel minden egyes csapattag egy évben
- 12 900 – Főételt szervíroznak a csapat főhadiszállásán egy szezon alatt
- 10 564 – tesztkilométert tettek bele a Fiesta RS WRC-be 2010-ben
- 7 440 – tojást használnak fel egy évben az ételekhez
- 6 700 – összesen ennyi éjszakát töltenek el a csapattagok, szerelők
- 4 029 – kilométert teljesített Mikko Hirvonen 2010-ben
- 3 701 – kilométert teljesített Jari-Matti Latvala 2010-ben
- 1 200 – a 0,33-as ásványvizek száma / 2010
- 1 000 – kilogramm csirkét öltek le a kaja miatt
- 890 – kilogramm penne tésztát főznek meg a szezon alatt
- 420 – babot főznek meg a szezon alatt (ne feledjük, hogy brit csapatról van szó, ahol egy reggeli elengedhetetlen kelléke a paradicsomos bab)
- 337 – pontot szerzett a csapat a konstruktőri versenyben
- 297 – pontot gyűjtött a két gyári pilóta együtt (Miko és Jari-Matti)
- 150 – ember dolgozik a 9 Fiesta RS WRC kiszolgálásán (szerelők, mérnökök és persze a pilóták, navigátorok)
- 87 – átlagosan ennyi éjszakát töltenek a csapattagok a versenyek helyszínén egy szezon alatt (ha hetekre bontjuk le, akkor ez átlagosan 2-3 napot jelent)
- 55 – a két pilóta együtt összesen ennyi éves
- 40 – perc alatt cserélnek ki egy komplett kuplung egységet a szerelők
- 30 – óra alatt állítja föl 3 ember a szervizközpontot
- 25 – ennyi idő kell egy teljes váltó blokk cserére
- 11 – Összesen ennyi Fiesta RS WRC készült (2011. februárban a két tesztautóval együtt)
- 10 – perc. Az első felfüggesztés cseréjére ennyi idő kell
- 7 – percbe telik az első szélvédő cseréje
- 6 – lámpa kerül az autókra az éjszakai futamok alkalmával
- 5 – másodperc alatt vannak 100-on a Fiesta RS WRC-k (aszfalton természetesen)
- 1 – Crossworth szoftver felel a Fiesta helyes működéséért
- 0,8 – liter benzin fogy egy kilométeren versenykörülmények között
- 0,050 – vagyis 50 milliszekundum alatt lehet sebességet váltani (köszönhetően a szekvenciális váltónak)