41 éves szolgálat után nyugdíjba vonul a Lada klasszikus hátsókerekes sorozata – tudta meg az Automotive News. Az első ilyen modell a 2101-es modell volt, a FIAT 124-es modellen alapult, ami 1967-ben elnyerte az Év Autója díjat. A Lada számos módosítást hajtott végre, más volt a motor, változott a fékrendszer, a sebességváltó, mire piacra került.
Az első ilyen típus 1970. április 22-én gördült le Oroszország legnagyobb autógyártója, az Avtovaz szalagjáról. Az autókat akkor és mai is Moszkvától ezer kilométerre délre, Togliattiban gyártják.
A modell-család folyamatosan fejlődött, készült 1200, 1300, 1500, 1600-as motorral szedán és kombi kivitelben, később modernebb karosszériával, de lényegében alig változott. A 2101-es 1988-ig volt gyártásban. Napjainkban az 1984-be bemutatott, a méretes krómozott hűtőmaszkja miatt az emberek körében „parasztmerdzsónak” gúnyolt 2107-est gyártják még, Classic néven. Év végén azonban ennek is vége.
2009-ben már úgy tűnt, hogy befejeződik a hátsókerekes modellek gyártása, mert jelentősen visszaesett a kereslet irántuk, ám 2010-ben az orosz kormány programja új életet lehelt a modellbe. A bevezetett roncsprémium hatására az autó az addigi 5200 euro (1,4 millió forint) helyett 3900-ért (1 millió forint) elérhetővé vált.
Ennek hatására a Lada Classic értékesítése megduplázódott, egy év alatt 136 006 darab kelt el, így 2010-ben Oroszország legkelendőbb autója volt ismét. Idén az első félévben 35 százalékos növekedéssel 69 500 darab fogyott belőle. Májusban azonban befejeződött a régiért új autót program, így az érdeklődés is visszaesett.
A Lada klasszikus sorozatából összesen 16,8 millió készült, több mint a Ford T-modellből, ezzel a VW Bogár mögött a második helyen van az egygenerációs autók gyártási darabszámait illetően. (A VW Golf és a Toyota Corolla több teljesen eltérő modellből produkált ennél nagyobb számokat). Azt is tudni lehet, hogy három Ladából kettő a klasszikus sorozatból került ki.
A Lada jelenjét a Kalina, a Priora, a Samara és Niva jelenti. A közeljövőt a Granata, később azonban a Renault felvásárlásának hatására érkezik a Dacia Logannal azonos Lada R90.