A Ford elárulta, hogy vezetői hiba következménye volt a tegnap Finn-rali első gyorsaságiján Mikko Hirvonennel történt baleset.
A finn tagnap úgy nyilatkozott, hogy egy gyors kanyarban kihagyott a motor, megszűnt a hajtás, ezért csúsztak le az útról. A Fiesta hátulja eltalált egy fát, megsérült a futómű és a fék. A Ford versenyzőjének további két szakaszt kellett így teljesíteni, így a győzelmi esélyekkel induló Hirvonen a 36. helyre csúszott vissza két perces hátránnyal.
A csapat sok időt töltött tegnap este a baleset adatinak elemzésével és megcáfolta a pilótát. „Semmi baj nem volt a motorral” – mondta Malcolm Wilson csapatfőnök. „Az egyetlen dolog, amit találtunk az a maradó féknyomás, de vajon eredhet-e ilyesmi abból, ha eltalálsz egy fát és kiüti a féknyerget és a féktárcsát?”
Az igazi bizonyítékot azonban a csapat többi autójának adatainak elemzése hozta meg. „Mikko 20 km/órával gyorsabb volt, mint Jari-Matti Latvala illetve Jari Ketoma és 0,8 másodperccel később fékezett abban a kanyarban – meg tudom mutatni ezeket az adatokat. Ketomának és Jarinak is kalandos volt ez a kanyar és Mikko még 20 km/órával gyorsabb volt…” – beszélt a részletekről Wilson, aki elárulta, hogy akkor nem is kellett volna rohannia Hirvonennek, mert nem az volt a megbeszélt taktika.
Felmerülhet a kérdés, hogy Wilson vajon miért teregeti ki a témát. Az ok elég egyszerűnek tűnik: ő nemcsak a Ford ralicsapatának főnöke, de saját cége, az M-Sport építi és versenyezteti az autókat. Nem mindegy, hogy a Ford, aki fizet, adott esetben kin kéri számon a hibát. Neki ez az együttműködés milliókat hoz.
Hirvonen ma hajtott, mint az őrült, az eddigi hat szakaszból ötöt megnyert, az abszolút értékelésben feljött a hetedik helyre, de Loeb, Ogier és Latvala is nagyon gyorsak, így az elejétől a lemaradása alig csökkent. 1:37 perc.