A márciusban bemutatott vázlatok után a BMW most életnagyságban leplezte le jövőautóit. Az i3 és i8 nemcsak egy új sorozat a BMW háza táján, de egy új korszak modelljei, a villanyautózás hirnökei, igaz mindkettő működhet benzinnel is.

Az i3 a jövő városi autója az i8 pedig egy sportkocsi, ám az azonos színek és nagyon hasonló formák alkalmazásával a tervezők elérték, hogy ne legyen kérdéses, testvérek. Az i8 nem meglepetés, hiszen a 2009 őszenén bemutatott Vision EfficientDynamics továbbfejlesztett változata, mind küllemében, mind technikailag. Az i3 nagyobb durranás.

Megérkeztek a BMW jövőautói 1
Megérkeztek a BMW jövőautói 79


Ami közös bennünk az új LifeDrive néven futó felépítés, amely teljesen elkülönítve kezeli az utas és csomagteret, a jármű mozgatásához szükséges rendszerektől. Értelemszerűen a Life az embereknek szánt részt, a Drive pedig a gépeké. Azért, hogy az autók könnyűek legyenek a BMW alumínium és szénszál-erősítésű műanyagból alkotja meg a Life részt. Az i3 1250, az i8 1480 kilót nyom. Utóbbi így, több mint 200 kilóval könnyebb, mint a jelenlegi Hatos sorozat legkönnyebb modellje.

Az i3 3845 mm hosszú, amivel rövidebb az Audi A1-nél, tengelytávolsága 2570, ami jó stabilitást ígér. Csomagtartója 200 literes, az i8 csak 150 liternyi csomagot vihet.

Megérkeztek a BMW jövőautói 80


Mindkét járgány négyüléses (i8 2+2) és egyiknél sem alkalmaztak B oszlopot, így téve könnyebbé a hátsó ülésre való beszállást. Az ajtómegoldásaik sem hagyományosak, az i3-ban egymással szemben, az i8-ban felfelé nyílnak az utastér ajtói. A belsőt a modern, a luxus és high-tech szavak jellemzik leginkább.

Az i3 tisztán elektromos, a hátsó kerekeket egy a hátsó tengely felett beépített 170 lóerős villanymotor pörgeti. Álló helyzetből 7,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára és képes 150 km/órás maximális sebességre. Hétköznapi használat mellett 130-160 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel. Normál 230V-os csatlakozóról 6 óra alatt töltődik fel száz százalékosan a folyadékhűtéses lítium-ion akkumulátor, gyorstöltővel 1 óra kell a 80%-os állapothoz.

Megérkeztek a BMW jövőautói 81


Ha valaki nem elégszik meg az i3-as elektromos teljesítményével az autó elérhető lesz hatótávolság-növelő belsőégésű motorral kiegészítve is. Erről azonban egyelőre nem közölt további részleteket a bajor gyár.

Benzines motor viszont mindenképpen lesz az i8-ban, amely konnektorról tölthető hibrid-hajtást rejt. A hátsókerekeket hajtó 1,5 literes turbófeltöltős motor 220 lóerős és 300 Nm nyomatékot nyújt, ehhez adódik hozzá az első kerekekre dolgozó villanymotor 130 LE teljesítménye és 250 Nm nyomatéka. A tehát 350 lóerős sportkocsi képes 4,6 másodperc alatt százra gyorsulni, amikor mindkét motor dolgozik. Végsebessége 250 km/óra.

Az i8 csak villanymotorral nagyjából 35 kilométert tud megtenni, telepei kevesebb, mint két óra alatt feltölthetők. Képes csak első-, csak hátsó- vagy összkerékhajtással is működni. Átlagfogyasztását 2,7 literre ígéri a BMW.

A BMW i3-at Lipcsében gyártja majd az i8 sportkocsival együtt. Két év múlva, azaz 2013-ban kerül a piacra a BMW első elektromos szériaautója és  nem sokkal ezután, várhatóan még 2014-ben bemutatkozik a hibrid sportautó.