A Finn-rali pénteki programja:

Szerviz B Paviljonki (15 perc)
SS4 Hassi 20,35 km
SS5 Evo 8,90 km
SS6 Hyväneula 1 29,90 km
Szerviz C Lahti (15 perc)

SS7 Koukunmaa 13,68 km
SS8 Koivukehä 17,80 km
SS9 Hyväneula 2  29,90 km
SS10 Jokimaa 2,00 km
SS11 Mynnilä 12,07 km
Szerviz D Paviljonki (45 perc)

Hosszú nap várt a résztvevőkre a 2011-es Finn-rali mai napján, összesen 134,6 versenykilométert, nyolc szakaszt kellett teljesíteniük néhol 120 km/órás átlagsebességgel. A top pilóták azonban meg sem rezdültek, végig másodpercekre hajtottak egymástól. Hat szakaszon a Ford, kettőn a Citroën pilótái voltak a leggyorsabbak.

Mikko Hirvonen tartotta a szavát és nyomta, ahogy a csövön kifért. A tegnap saját hibája miatt kétperces hátrányba került finn öt szakaszon is a leggyorsabb volt, míg további kettőn másodikként zárt 0,4, illetve 0,2 másodperces lemaradással. A 36. helyről fel is zárkózott a hatodikra, ami nem rossz, de a győzelemtől nagyon messze van. Az időhátrányból ugyanis csak fél percet tudott lefaragni, mert Sebastien Loeb, Sebastien Ogier és Jari-Matti Latvala is remekül hajtott egész nap.

„Keményen hajtok” – mondta Citroën hétszeres világbajnoka. „Nagyon kemény csata folyik Ogier-vel és Jari-Mattival. A határon megyek mindenhol. Ennél nem tudok gyorsabb lenni” – árulta el Sebastien Loeb, aki továbbra is vezet a versenyben.

Trükkök és másodpercek a Finn-ralin 1
Trükkök és másodpercek a Finn-ralin 55 Bár napközben úgy nyilatkozott, hogy nem jelent hátrányt számára, hogy elsőként rajtol, az utolsó szakaszon megpróbált trükközni, hogy holnap másnak is kijusson a takarító szerepből. Az utolsó előtti gyorsaságin Ogier 1,9 másodperccel átvette a vezetést, Loeb ezért az utolsó szakasz előtti ideellenőrzőhöz késve érkezett, így máris további tíz másodpercet ajándékozva csapattársának és fordos ellenfelének.

Csakhogy a másik Sebastien és Latvala sem dőlt be a trükknek, nem akartak vasárnap elsőként rajtolni, így kihasználva, hogy a szakaszon Loeb után rajtoltak, szépen lefékeztek a cél előtt, így a címvédő nyerte a szakaszt, újra átvette a vezetést. Holnap így elsőként rajtol ismét. Előnye 1,5 másodperc Ogier-vel és 2,6 mp Latvalával szemben, vagyis holnap is folytatódhat a küzdelem. Bármelyikük nyerhet, ha eléri a célt, mert az őrült tempónál elég egy apró hiba, ami Finnországban végzetes. Sokan búcsúztak ma a versenytől.

Ha valaki a Finn-ralin esik, az általában nagyot:


„Nehéz előnyt kiautózni, különösen Seb (Loeb) ellen. Őt mindig nagyon nehéz legyőzni. Próbáltunk támadni, de körülmények mindenkinek azonosak voltak” – értékelt Ogier.

„Reggel még nem voltam elégedett a vezetésemmel, de nem mentünk rosszul. Próbáltam állítani autó magasságán, de nem jött be, így visszacsökkentettük, utána a lengéscsillapítókon puhítottunk, hogy javuljon a tapadás. Sikerült gyorsulnunk” – összegzett Latvala. „A finn rajongók finn győzelmet akarnak és meg akarom adni nekik, de egyáltalán nem lesz könnyű.”

Az összetett negyedik helyén Petter Solberg áll, gond nélküli napot teljesített, jó tempóban haladt. A saját csapatában versenyző norvégnél a négy gyári pilóta gyorsabb, így ennél előbb most nem lehetne. Ugyanakkor bízhat benne, hogy a nagy csatában esetleg valaki kiesik előle és máris megnyílik a dobogóra vezető út.
Trükkök és másodpercek a Finn-ralin 56 Az ötödik pozícióban az M-Sport versenyzője, Mads Ostberg várja a folytatást aki a nyolcadik helyről zárkózott fel azután, hogy reggel egy megpörgéssel 15 másodpercet veszített. Fél percre van Solbergtől és fél perccel előzi meg Hirvonent. Ha holnap ügyes, megőrizheti helyét. Bár Kimi Räikkönen már harmadszor indul a Finn-ralin, még mindig nem tudja hozni a tempót, csak a 12.

A magyarok, Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős túl van az első, ugratókkal fűszerezett napon. Bár még csak először versenyez ezeken a pályákon, a Synergon Turán Motorsport kettőse már ötödik a Super2000-es kategóriában.

„Hosszú napunk volt, este tízkor értünk vissza a szervizbe és ami érdekes, hogy akkor még világos volt – mondta Turán Frici. „Noha még sohasem versenyeztünk itt, az itinerünk tökéletesre sikerült. A váltó gyújtásszenzora meghibásodott, ezért kigyorsításkor gyakran letiltotta a gyújtást. Ezt leszámítva élveztük a pénteki gyorsaságikat. Ötödikek vagyunk a kategóriánkban, de nem is ennek örülök, hanem annak, hogy sokat gyorsultunk, már kilométerenként egy másodpercen belül vagyunk a legjobbakhoz képest, ami ezeken a pályákon nagyon jónak számít.”

Ahogy Frici is mondta, az ugratós részeket nagyon élvezték, sőt, Zsiros Gabi állítása szerint némelyiken már túl bátrak is voltak, úgyhogy kénytelen volt egy kissé visszafogni a pilótáját, nehogy baj legyen. Szerencsére nem lett. Karcmentesen vitték célba a Fordot, ami egyrészt az autó érdeme (sok mindent kibír), másrészt viszont nyilván az övék is.
Trükkök és másodpercek a Finn-ralin 57 „Jó kis melós verseny ez, olyan gyorsan történnek az események, hogy szinte fel sem tudok nézni az itinerből” – mesélte Zsiros Gabi. „Bátran megyünk, az autó is jobban él az új motorral, de a végsebességünkön talán még lehetne egy kicsit javítani, mert gyakran megyünk úgy 164 km/órás maximumon, hogy leszabályoz a motor” – tette hozzá a navigátor.

A 2011-es Finn-rali állása pénteki napot követően (11/22 szakasz):

1. Sebastien Loeb Citroën DS3 WRC – 1ó 29p 1,3 mp
2. Sebastien Ogier Citroën DS3 WRC +1,5 mp
3. Jari-Matti Latvala Ford Fiesta RS WRC +2,6 mp
4. Petter Solberg Citroën DS3 WRC +29,2 mp
5. Mads Ostberg Ford Fiesta RS WRC +1:00,1 mp
6. Mikko Hirvonen Ford Fiesta RS WRC  +1:28,7mp
7. Dani Sordo Mini John Cooper Works  +1:36,2 mp
8. Kris Meeke Mini John Cooper Works  +1:51,0 mp
9. Juho Hanninen Red Bull Škoda Fabia S2000 +2:04,0 mp
10. Henning Solberg Ford Fiesta RS WRC  +2:6,1 mp
11. Matthew Wilson Ford Fiesta RS WRC  +2:16,9 mp
12. Kimi Räikkonen Citroën DS3 WRC  +2:20,5 mp

SWRC kategória:

1. Juho Hanninen Red Bull Škoda Fabia S2000 1ó 31p 5.3mp
2. Martin Prokop Ford Fiesta S2000  +1:17,7 mp
3. Hermann Gassner Jr Škoda Fabia S2000  +3:39,8 mp

5. Turán Frigyes – Zsiros Gábor Ford Fiesta S2000 +3:54,5 mp

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre!

A Finn-rali holnap 11 szakasszal folytatódik, amelyek együttes hossza 140,05 kilométer. Az első körben öt, a másodikban hat gyorsasági szakaszt kell szerviz nélkül teljesíteni.

Szinkronverseny a 10-es szakaszon: