Múlt hét óta tudjuk, hogy a BMW-nek lesz elektromos kisautója, az i3, amely egyterűs formát kap. Ám a bajorok dolgoznak egy valódi egyterűn is, amely ráadásul elsőkerék-hajtású lesz. Itt vannak a kémfotók a prototípusról.
Már korábban bejelentette a BMW, hogy kisebb modelljeinél a gazdaságosság és helykihasználás érdekében áttér az elsőkerék-hajtásra. Nagyjából 2013-ban mutatkozik be a következő generációs MINI, az ahhoz készülő padlólemezt kívánják használni az új elsőkerék-hajtású modellhez, illetve később az idén bemutatott Egyes sorozatot váltó modellnél is. A szélesebb körű felhasználás olcsóbbá teszi a fejlesztést.
Már rövid idő alatt kilenc modell is lehet, amely a hivatalosan UKL-nek nevezett padlólemezt alkalmazza. Az első ilyen BMW a képeken is látható egyterű lehet, amelyet jelenlegi, fejlesztési szakaszban Family Active Sports Tourer néven hívnak.
Bár a FAST (gyors) rövidítés általában nem illik az egyterűekhez, úgy tudni, a BMW-é kifejezetten sportos hangolású autónak ígérkezik. Elérhető lesz például 245 lóerős 2,0 literes turbós benzinmotorral is, ugyanakkor már megjelennek az újgenerációs háromhengeres motorok is a kínálatban. Az autót egyértelműen a Mercedes-Benz 2012-től, Kecskeméten is készülő B-osztálya ellenfelének szánják.
A pletykák szerint ugyanerre a padlólemezre épül majd a BMW-hez sokkal jobban illő kis sportkocsi is, ráadásul nyitott tetővel.