A CD-k forgalma csak az Egyesült Királyságban 35 százalékkal esett vissza 2006 és 2010 között, miközben a digitális albumok eladásai meghétszereződtek: a digitális zeneszámok értékesítése ma a piac 98 százalékát teszi ki – derül ki a Ford elemzéséből.
Mint az autógyártó rámutat, a tendencia az autóknál is érzékelhető, hiszen például az új Focus vásárlóinak 95 százaléka AUX csatlakozóval felszerelt modellt választ, amelyben használni tudja MP3 eszközeit, 90 százalék pedig Bluetooth vezeték nélküli csatlakozást is rendel. Sőt, a vadonatúj a Focusból a Ford már kihagyta a többlemezes CD-váltókat, ugyanakkor az USB-port az alapfelszereltség része lett.
„A fedélzeti szórakoztatóeszközök technológiája sokkal nagyobb ütemben fejlődik, mint az autók bármely más része” – avat be Sheryl Connelly, a Ford globális trendekkel foglalkozó vezetője. „Az utcai telefonfülkékhez hasonlóan a beépített CD-lejátszók is arra ítéltettek, hogy kiszorítsák őket a frissen érkező, új technológiák.”
Mivel a zenerajongók immár digitális adathordozókra írják át CD-n tárolt számaikat, és a zenevásárlás is jórészt digitális úton történik, a Ford azt tervezi, hogy áttér a tisztán digitális fedélzeti szórakoztató rendszerekre. Ennek első lépcsője az Amerikában más ismert és a jövőre Európában is megjelenő SYNC rendszer.
A berendezés multimédiás szórakoztató-központként működik, számos csatlakozási lehetőséget biztosítva több USB-bemenettel, SB-kártya portokkal, RCA bemenetekkel és Bluetooth-csatlakozással. A rendszer emellett jelszóval védett, vezeték nélküli hotspotként is működik, amelyhez öt különféle eszköz csatlakoztatható USB-n vagy mobiltelefonos modemeken keresztül.
Ez lehetővé teszi az úgynevezett felhő-rendszerű szolgáltatások, például az Apple iCloud, az Amazon Cloud Drive vagy a Google Music – használatát, így tulajdonképpen fölöslegessé válik, hogy az autóban zenei tárolóeszköz legyen. Online érkezik a muzsika.