Méghogy az autósport drága! Egy év alatt 800 versenyautót adott el a Porsche, ami azért nem akármi. Legalábbis ha hihetünk a cég sajtóközleményének.
Elkészült a 911 GT3 Cup legújabb, 2012-es változata. A német sportkocsigyártó leszögezi, ez a világ legsikeresebb versenyautója, már több mint 2200 darab kelt el belőle. Ugyanez a mondat a tavalyi változat közleményében is szerepelt, de ott még 1400 autóval.
Az ősszel nyugdíjba vonuló 997-es sorozat legújabb versenyautója nem teljesen új, a 2011-es változat továbbfejlesztésével született. Továbbra is az utcai, 911 GT3 RS modellen alapszik. Motorja ugyanúgy 3,8 literes boxer, teljesítménye ugyanúgy 450 LE.
Újdonság, hogy a korábbinál nagyobb, 100 literes üzemanyagtankkal szerelik, ami nyomán még több csapat számára lehet vonzó, főként a hosszútávú versenysorozatokban. A Forma-1 betétfutamaként szereplő Porsche Mobil1 Supercup sorozatban szereplő járművekhez ezentúl karbon-kerámia féktárcsákat szállítanak, ugyanolyakat, amelyek az utcai modellekhez is rendelhetőek. A többi versenysorozatban továbbra is acél tárcsás fékrendszert kap GT3 Cup. A kompozit tárcsákkal 20 kilóval kevesebbet nyom az autó.
Továbbra is többféle kerékkel szerelik az egyébként karbon karosszériaelemekkel megvadított versenyautókat, hogy a megrendelő minél inkább versenyképes autót kapjon. A lengéscsillapítók és a stabilizátorok a 2012-es modellen is a pályához és a vezetési stílushoz igazíthatóak.
Az új versenyautók kiszállítását szeptembertől kezdik meg, az ára nettó 161 750 euró, azaz 43,9 millió forint. Ha ez túl olcsó lenne, akkor jöhetnek a még gyorsabb, drágább változatok a 911 GT3 R, illetve a 911 GT3 RSR. Utóbbi ára 100 millió feletti.