Új rekordot állított fel a forgalom és az eredmény tekintetében is a Škoda 2011 első félévében. A vállalat forgalma több mint negyedével (plusz 25,7 százalék) 5,4 milliárd euróra, míg működési eredménye 81,5 százalékkal, 412 millió euróra emelkedett.

Mindez természetesen annak az eredménye, hogy a korábbinál több autót adott el a Škoda. Összesen 454 698 autót szállítottak ki, ami 20,1 százalékkal több mint a tavalyi első félévben (378 747 darab). Ez azonban csak a kezdet, a Škoda célja, hogy négy éven belül a jelenleginél ötven százalékkal több autót adjon el.

„Célunk, hogy globális értékesítésünk 2018-ra elérje az 1,5 millió járművet. Ennek érdekében a vállalat egyaránt dinamikusan bővíteni kívánja nemzetközi piacokon elért részesedéseit illetve modellpalettáját. A Škoda Citycar bevezetésével már 2011-ben kezdetét veszi termékoffenzívánk” – hangsúlyozta Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a Škoda igazgatótanácsának elnöke.

Ez említett városi kisautó nem más, mint a Volkswagen Up cseh változata. Először háromajtósként készül a kocsi, később lesz belőle hosszabb karosszériával ötajtós, illetve áruszállító is. Úgy tudni, a VW és Škoda mellett SEAT-ként is elérhető modellekhez új motorcsaládot fejlesztett a VW-konszern. A kis hengerűrtartalmű motorok után villanyautóként is bemutatkozik a járgány. A kisautó első darabjai még év végén vagy 2012 januárjában befuthatnak Magyarországra.