Az M70 autóút teljes autópályává fejlesztését javasolja a július elején a 2×1 sávos autóutak közlekedésbiztonsági helyzetének áttekintésére létrehozott eseti munkacsoport. A korábbi tragikus balesetek miatt a szakértők részletesen megvizsgálták az útszakaszt.  

Megállapították, hogy az M70 baleseti mutatói – a közelmúlt balesetei ellenére – más 2×1 sávos autóutak vagy főutak hasonló adataival összevetve nem kiemelkedően rosszak, azonban a forgalombiztonság további intézkedésekkel javítható.

A tagok egyetértettek abban, hogy az elalvás és szabálytalan előzés okozta balesetek elkerülését leghatékonyabban szolgáló megoldás az M70 2×1 sávos szakaszainak mielőbbi átépítése 2×2 sávosra. Ám ennek előkészítés időigénye legalább három, a kivitelezésé további mintegy másfél év. Nagyjából 7-8 milliárd forintba kerülhet.

Az átmeneti időszakban a testület az M70 2×1 sávos szakaszain részben már bevezetett előzési tilalom teljes kiterjesztése mellett foglalt állást. Emellett piros színű, akusztikus hatású burkolati jelek használatát, a haladási irányt jelző nyílpárok felfestését is szükségesnek tartja. A szakértők a kétirányú járműforgalmat függőleges műanyag terelőelemekkel is elválasztanák, a jelzések számának csökkentése érdekében megszüntetnék a jelzőtáblák bal oldali ismétlését.

A szakértői javaslat szerint a tervezett utak biztonságának javítása érdekében szükséges a hosszú távú fejlesztési programban szereplő, mintegy 700 kilométernyi, első ütemben 2×1 sávos autóútként, előzési szakaszokkal megépítendő gyorsforgalmi út felülvizsgálata és más kategóriákba való átsorolása. Úgy vélik 2×1 sávos, fizikai elválasztás nélküli autóutat a jövőben nem szabad építeni.

A munkacsoport a további tragikus balesetek megelőzése érdekében az M70-es autóútnál nagyobb baleseti kockázatú utakon is hasznosnak látná hasonló mélységű közlekedésbiztonsági felülvizsgálatok, szükség esetén beavatkozások elvégzését. A 3,5 tonna feletti tehergépjárművek autóutakon megengedett legnagyobb sebességének újragondolását kezdeményezi a KRESZ-ben.