A Fiat-Chrysler vezér Sergio Marchionne komoly terveket sző a konszern növekedését illetően. A Maserati esetében a jelenlegi 5675-ről évi 50 000-re kívánja növelni az eladásokat. A program sikeréhez persze autók is kellenek, amelyeket a Chrysler-csoporttól szerzett alapok felhasználásával kívánnak megvalósítani – tudta meg az Automotive News.

Kubang néven készült tanulmány 2003-ban
Két autó veszi át a Quattroporte helyét

Két autó veszi át a Quattroporte helyét

Két autó veszi át a Quattroporte helyét


Nyilvánvalóvá tette ugyanakkor a Maserati, hogy a Lanciával, Fiattal ellentétben ezúttal nem új logo kerül az autókra, hanem csak egyes műszaki megoldások átvételéről van szó. Egyedi külső és belső készül az olasz modellekhez.

Három újdonságról tudni: két szedánról és egy szabadidő-autóról. Azért gondolkodnak egyből két szedánban, mert állítólag a mostani ilyen modell, a Quattroporte nem igazán megfelelő. Ahhoz túl nagy és drága, hogy hagyományos vezetői autó legyen, viszont ahhoz túl kicsi, főként a hátsó lábhely, hogy sofőrös autóként érjen el sikert. Ezért készül két autó.

A „baby” Quattroporte jövőre mutatkozik be és olyan autónak tervezik, hogy az Audi A6, BMW 5-ös, Mercedes E-osztály ellenfele lehessen. Eredetileg ezt az autót új Alfa Romeo zászlóshajónak szánták, de kiszámolták, hogy több bevétel érhető el, ha Maseratiként árulják. A jármű követi a tradicionális Maserati megoldást, azaz elől hosszában beépített motort kap, hátsókerék-hajtással.

Az Ötös BMW ellenfelének szánják a kisebb szedánt

Az Ötös BMW ellenfelének szánják a kisebb szedánt

Az Ötös BMW ellenfelének szánják a kisebb szedánt


Egyik motorja a Chrysler V6 Pentastar erőforrása, de feljavítva. A háromliteres motorból 400 lóerőt tervez kihozni a Maserati. Az európai piacra a VM Motori 3,0 literes V6-os dízelét is beépítik. A kocsi európai ára 55-70 ezer euró (15-19 millió forint) között lesz.

A másik szedán, amely várhatóan továbbviszi a Quattroporte nevet, nagyot nő majd. Elsősorban a BMW 7-es, Mercedes-Benz S-osztály, Audi A8 típusok nyújtott tengelytávú változataival kíván versenyezni.  5170 mm hosszúnak ígérik, ami 70 mm-rel hosszabb, mint a jelenlegi Quattroporte és 220 mm-rel nyúlánkabb, mint az említett kis szedán.

Az új csúcsmodell Ferrari által készített 4,7 literes motor továbbfejlesztett változatát használja, az új V8 közvetlen üzemanyag-befecskendezést kap. A 475 lóerős motorhoz a ZF nyolcfokozatú automata váltója kapcsolódik majd. Az alacsonyabb fogyasztásról motorleállító rendszer, a jobb tapadásról négykerék-hajtás gondoskodik. Az árát 125-150 ezer euróra (27-34 millió forint) teszik.

A Jeep Grand Cherokee adja az alapokat a szabadidő-autóhoz

A Jeep Grand Cherokee adja az alapokat a szabadidő-autóhoz

A Jeep Grand Cherokee adja az alapokat a szabadidő-autóhoz


2013-ra várható a Maserati szabadidő-autó piacra kerülése, ám koncepcióként már idén szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon megmutatják. Az autó alapját a Jeep Grand Cherokee adja, de egyedi külsőt és belsőt kap.

Ennek egyik motorja is a 4,7-es V8-as lesz, de”csak” 450 lóerős teljesítménnyel, ugyanakkor elérhető lesz a Cherokee európai modelljeinél használt VM Motori dízellel is. Míg a Jeepnél az 241 lóerős, a Maserati számára 300 lóerősre tuningolják.

A terepes Maserati árát nem hozták nyilvánosságra, de biztosan többe kerül majd, mint a Jeep Grand Cherokee 5.7-liter V8, amit 63 800 euróért (17,5 millió forint) árulnak Olaszországban.  Korábban már gondolkodott terepjárón a Maserati, akkor készült a Kubang tanulmány.

A tervek szerint a szedánokból évi 30-35 ezer darab kelhet el, míg a szabadidő-autóból 10-15 ezer fogyhat, további 5000 kerül ki az ismert GranTurismo és GranCabrio modellekből. A Maserati első szabadidő-autója Detroitban készül majd párhuzamosan a Jeep Grand Cherokee modellel, a szedánokat viszont Olaszországban gyártják majd.