Már korábban hallani lehetett a BMW terveiről, hogy egyes motorjait nem egy, nem két, hanem három turbóval szerelné fel. Benzines és dízelmotorból is készülhet ilyen kivitel.

Ősszel érkezik az X3 M, abban debütálhat az első triturbó
Ősszel érkezik az X3 M, abban debütálhat az első triturbó

Ősszel érkezik az X3 M, abban debütálhat az első triturbó

Ősszel érkezik az X3 M, abban debütálhat az első triturbó


Az egyik pletyka szerint a benzines motor nemcsak ebben lenne újító, de elképzelhető, hogy nem is soros hathengeres lenne, hanem V6-os, amilyen motorja még nem volt a bajor gyártónak. A sorhatost a BMW főleg a márka hagyományai miatt használta, de a tradíciókat úgyis felrúgják az érkező elsőkerék-hajtású modellekkel, így egy motorkonstrukciótól még könnyebben megválhatnak.

Az új V6-os állítólag 3,3 literes lenne, mert a már meglévő 4,4-es V8-asból alakítanák, elvben egy-egy henger levágásával. A motorhoz hengersoronként egy-egy turbó kapcsolódna, plusz lenne egy, amely mindkét oldalra dolgozna. Később ez a motor kerülhet a 2013-2014 környékén érkező M3-asba, de 450 lóerős teljesítménnyel. A BMW ezúttal nem akar komoly teljesítménynövelést, inkább a súlycsökkentésre helyezik a hangsúlyt.

Lehet, hogy a három turbós feltöltés korábban megjelenik, de még sorhatos motorral. Ha a pletykának van alapja, jövő hónapban az X3 M kivitelében debütálna, várhatóan nagyjából 400 lóerős teljesítménnyel.

Dízel oldalon a 3,0 literes motort fejlesztenék tovább, amelyből létezik egy és két turbós kivitel is. Az új immár három feltöltővel szerelt motor esetében hihetetlennek hangzó 400 lóerőről pletykálnak. Elsőként a jövő tavasszal érkező X6 xDrive50d modellbe kerülne be a motor, majd a ráncfelvarráson áteső Hetes sorozatban jelenne meg 750d néven. Később az Ötös sorozatban megjelenő különleges M550dX típusban is feltűnik.