A jövő hónapban megnyíló Frankfurti Autószalonon részletesen is bemutatja az új Focus ST sportmodellt a Ford. A korábban már kiállított autó jövőre kerül a kereskedésekbe, a hírhez kapcsolódóan tudhattuk meg most az eddig nem ismert műszaki és menetdinamikai adatokat.
Ám nem az ST lesz az egyetlen sportmodell a Focus kínálatában. Ahogy a korábbi modellek esetében, úgy a harmadik generációs Focusból is készül majd RS. Ezt Gunnar Herrmann, a Ford kis autóira felügyelő globális igazgató árulta el a Focus ausztrál bevezetése kapcsán.
A korábbi Focus RS 305 lóerős teljesítményt kínált, a kategóriában legnagyobbat, amit az első kerekek igyekeztek az útra vinni. A vezető megerősítette, hogy a hajtás-rendszeren nem változtatnak, viszont még erősebb lehet az új RS.
„Úgy gondolom, hogy maradunk a kétkerék-hajtás stratégiánk mellett, ami remekül bevált” – mondta Herrmann. „Azt hiszem a nagyobb teljesítmény is elérhető. Az RS500 limitált kiadással egészen 350 lóerőig emeltük a teljesítményt és a prototípusaink közül néhánynál elmentünk egészen 380 lóerőig. És hasonlóan a nyomaték esetében is… De az autó bírta.”
Az új Focus RS 2014 környékén várható és megkapja az elődben is használt, úgynevezett Revoknuckle megoldást, amely egy módosított McPheson felfüggesztés. Ezzel jelentősen csökkent a kormányra ható zavaró nyomaték, vagyis nem kell küzdeni a kocsival gázadáskor és fékezéskor sem. Többek között ez tette könnyen vezethetővé a nagy teljesítmény ellenére is a Focus RS-t.
Hermann azt is elárulta, hogy semmi alapjuk nincs azoknak a pletykáknak, amelyek azt feltételezték, hogy a Focus RS-be esetleg hibrid-hajtást szerelnének, azaz a hátsó tengelyhez beépítenének egy kis villanymotort.
Az RS-be várhatóan kétliteres turbómotor kerül. Mint elárulta, a fejlesztőmérnökök jelenleg azon dolgoznak, hogy elérjék az irgalmatlan teljesítményszintet a motorból, amely már az ősszel érkező ST-be is 250 LE teljesítménnyel kerül.