Minden idők legkevésbé környezetszennyező és legkisebb fogyasztású Astráját készítette el az Opel, ráadásul a korábbinál nagyobb teljesítménnyel.
A 2012-es újdonság alapja a csökkentett belső súrlódású, közös nyomócsöves 1,7 CDTI turbódízel motor. Ez a hasonló kialakítású motorhoz képest új motorvezérlést és fékenergia visszanyerő rendszert is kapott, ugyanakkor start/stop rendszer, alacsony gördülési ellenállású abroncsok, nyújtott áttételű sebességváltó, aktív hűtőrostélyok, ültetett futómű és fénydiódás nappali világítás is segítik a takarékoskodást.
Kétféle teljesítménnyel, 110 és 130 lóerővel is készül az új ecoFLEX-modell, a fogyasztása a szabvány szerint mindkét esetben 3,7 liter 100 kilométerre vetítve, CO2-emissziója pedig 99 g/km. Mindez igazán kiemelkedő, ha figyelembe vesszük, hogy az 1,3 CDTI ecoFlex 3,9 litert fogyaszt. Egyelőre az 1,3-as ecoFLEX is marad az Astra kínálatában, bár így nem sok értelme van. Gyengébb motor, nagyobb fogyasztással?
Nemcsak új ecoFLEX-modellt mutatott be az Opel, de a normál 1,7 CDTI modellekhez ecoFLEX műszaki csomag is rendelhető. Ebben „csak” motorleállító rendszer, erősített akkumulátor és önindító, valamint könnyebben guruló abroncsok szerepelnek. Ezzel 4,3 literre csökken a kiviteltől függően 4,5-4,6 litert fogyasztó 110 és 130 lóerős dízelek fogyasztása.