Összesen 8613 személysérüléses közúti baleset történt 2011. január 01. és július 31. között, 3,12 százalékkal kevesebb, mint 2010. azonos időszakában (akkor 8890 balesetet regisztráltak) – derül ki a rendőrség baleset-megelőzési honlapjának információiból.

A javulás a halálos, a súlyos és a könnyű sérüléses balesetek esetében is kimutatható, amelyek száma sorrendben 16,9, 8,0 illetve 0,03 százalékkal csökkent. Kedvező hír, hogy az első hét hónapban a közúti balesetben meghalt személyek száma a tavalyi 393 fővel szemben nem ment 323 fölé.

Jelentősen mérséklődött az ittasan okozott személyi sérüléssel járó közúti balesetek száma, hiszen a tavalyi 1032-vel szemben idén május végéig 847 ilyen baleset történt (ez 17,9 %-os változást jelez). Ennek megfelelően az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya is kedvezően változott, 11,6 %-ról 9,8 %-ra esett vissza.

Veszélyesebb a bringás a motorosnál 1
Veszélyesebb a bringás a motorosnál 9 Továbbra is azonosak a közúti balesetek legfőbb okai. A személyi sérüléssel járó balesetek legtöbbjének, hátterében a gyorshajtás áll (27%), az elsőbbségadás szabályának megsértése miatt 1 998 baleset (23 %), a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig 1 375 baleset (16 %) történt. (A rendőrség szokás szerint nem közölte, hogy ebből mennyi a relatív gyorshajtás és mennyi abszolút. Előbbi esetben az autós a megengedett tartományon belül maradt, de az útviszonyokhoz képest vezetett túl gyorsan, utábbiban átlépte az adott szakaszra érvényes korlátozást. Így marad ideológiai alap a lesből traffipaxozós pénzbehajtásra, hiszen a fő baleseti ok a gyorshajtás, amit az egymás mögé telepített 80-50-es tábláknál érdemes üldözni a hatóság szerint.)

A közúti balesetek 61 százalékát a személygépkocsi-vezetők okozták, hiszen a közúti forgalmon belüli az autósok aránya a legmagasabb. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 9 %-ának, az autóbuszsofőrök pedig az összes baleset 1 %-ának az okozásáért felelősek. A motorkerékpárosok az összes baleset 4 %-át, a segédmotoros kerékpárosok pedig 5 %-át okozták.

Továbbra is magas a kerékpárosok aránya a balesetet okozók körében (996 balesetet okoztak kerékpárral, az összes baleset 12 %-át. Ez egyben azt is jelenti, hogy idén a kerékpárosok több személyi sérüléssel járó közúti balesetet okoztak, mint a segédmotor-kerékpárosok, a motorkerékpárosok és az autóbusz vezetők összesen.
Veszélyesebb a bringás a motorosnál 10
Forrás: ORFK-OBB