Hattagúra bővül a BMW X3 motorkínálata ősztől. A két dízel- és két benzines motor mellé további egy-egy érkezik. Teljesítményben is szélesedik a kínálat, hiszen a két végére kerülnek az új motorok. Mindkettőnél automatikus motorleállító rendszer segíti a takarékosabb üzemanyag-felhasználást.

Brutál dízel a BMW X3-ban 1
Brutál dízel a BMW X3-ban 7


A BMW X3 xDrive20i lesz ezentúl az alapmodell, amelynek 2,0 literes turbómotorja 184 lóerős, míg maximális nyomatéka 270 Nm. A BMW-től elvárhatóan igazán modern motor, közvetlen befecskendezéssel, kettős megfúvásos turbóval, folyamatosan változó szelepvezérléssel rendelkezik. A főként alumíniumból készülő motorhoz alaphelyzetben hatfokozatú manuális sebességváltó tartozik.

A másik oldalon szerepel a BMW kínálatának jelenlegi legerősebb dízelmotorja, korábban csak a 745d V8-asa tudott ennél többet. Az X3 xDrive35d modellben a 3,0 literes soros hathengeres dízel duplaturbós változata kerül, de az 535d, 740d modellekben szereplő hathengeresnél erősebben, 313 lóerővel. A motor maximális nyomatéka pedig 630 Nm 1500-2500 fordulatszám között, biztosan egészen kiemelkedőt produkál egy-egy előzésnél. A motorhoz hatfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik.

Egyelőre a menetdinamikai adatokat nem hozta nyilvánosságra a BMW, de az előző generációs modell is nagyon ment, amit még csak 286 lóerővel teszteltük. Megfutotta a 240-et is, az új így ennél bizonyosan gyorsabb lesz.

Az új motorok a 2012-es modellévvel kerülnek gyártásba, azaz ősztől kerülnek forgalmazásba.