A korábbi 1,8-as szívómotor helyét veszi át a más modellekből már ismert 140 lóerős 1,4-es turbómotor. A hatfokozatú manuális váltóval, start/stop technikával, szervokormánnyal, áramvonalas alsó burkolattal és kis gördülési ellenállású abroncsokkal szerelt modell szabvány szerinti fogyasztása 5,7 liter. Ez az 1,8-assal összevetve 25 százalékos, vagyis két literes csökkenés. Az Insignia 1.4 turbo ecoFLEX 10,9 másodperc alatt gyorsul százra, maximális sebessége 205 km/óra.
További újítás, hogy a kétliteres, turbós benzinmotor, összkerékhajtással kombinálva, 30 százalékkal erősebb, teljesítménye 250 LE, míg nyomatéka 350 helyett 400 Nm. A manuális változat 7,5 másodperc alatt gyorsul százra, csúcssebessége 250 km/óra. A motorleállító rendszernek és a kis gördülési ellenállású gumiknak köszönhetően átlagfogyasztása 8,4 l/100 km,
Nem csak a két említett motor étvágyának javára válik a start/stop rendszer, de hamarosan kapható lesz a fronthajtásos 2,0 turbóhoz (220 LE) is, áramvonalas alsó burkolattal és könnyebben gördülő gumiabroncsokkal. Ezzel 0.5 literrel, 7.6 literre/100 km csökken a modell átlagfogyasztása.
További újdonság, hogy bemutatkozik az Insigniában az elektromos szervokormány, amely nincs állandó kapcsolatban a hidraulikus szervóval, így a rendszer csak akkor aktivizálódik, ha szükséges, ami szintén csökkenti az üzemanyag-felhasználást.
Fokozódott a 2012-es Opel Insignia biztonsága is. Az új Opel Eye frontkamera már nem csak a jelzőtáblákat figyeli és sávelhagyásra figyelmeztet, hanem felügyeli a követési távolságot is. Önműködően lép működésbe 40 km/óra felett, és segít elkerülni a ráfutásos ütközéseket. Közeli járműre vizuális- és hangjelzéssel figyelmeztet.
Ezen túlmenően fejlettebb navigációs rendszerrel és különleges bőrborítással gazdagodik az Insigniához elérhető listák sora.