Bár még nem mutatták be, az új BMW Hármas már kész, két hét múlva lesz a világpremier a Frankfurti Autószalonon. Ez persze egyelőre a hagyományos modellekre igaz, a fejlesztők így energiáikat már a különlegességekre koncentrálhatják, dolgoznak is az M3-ason gőzerővel.
Itt vannak az első kémfotók a 2012 végére várható sportkocsiról. A kissé középre eltolt két-két kipufogó és a masszív, első sárvédő-szélesítések elárulják az autót, amely sziluettjét tekintve most sem tér el a többi Hármastól. Az egyediséget a sportosabb lökhárítók, visszapillantók és méretesebb felnik biztosítják majd.
De nem ettől M3, az M3, sokkal inkább a karosszéria alatt megbúvó technikától. A pletykák szerint a következő generációba már nem V8-as motort használnak, hanem visszatér a hat henger, amit az E36 és E46 modellsorozatoknál is használtak 1995-2007-között.
Lehetséges azonban, hogy nem soros hathengeres lesz ez a motor, hanem V6-os. Egyes BMW vezetők ejtettek el olyan megjegyzéseket, amelyek szerint ez a váltás is elképzelhető. Amit azonban több forrás is hangoztat: három turbó kerülhet a várhatóan 3,3 literes motorra. Ezzel biztosítanák, hogy a motorteljesítmény meghaladja a mostani széria különleges modelljeinek 450 lóerős teljesítményét.
Ez azonban csak az egyik fegyvere az új M3-asnak, az i3 és i8 modellek fejlesztésénél a szénszálas műanyagokkal és egyéb súlycsökkentő megoldásokkal szerzett tapasztalatokat felhasználják, hogy a jelenleginél könnyebb autót építsenek.
A természetesen hátsókerék-hajtású autóba sebességfüggő önzáró differenciálmű kerül, manuális és duplakuplungos automata sebességváltóval is párosítva. Bár a képeken szedánként látható a kocsi elérhető lesz, kupé és kabrió kivitelben is.