A Volkswagen azt tervezi, hogy sorozatgyártásba küldi a tavasszal a Genfi Autószalonon kiállított Bulli koncepció autót. Míg a Svájcban látott tanulmány elektromos hajtást rejtett, addig a sorozatgyártású modell esetében a tervek már hagyományos motorokról szólnak.
Az 1960-as évek stílusát követő egyterű látszólag méretes járgány, igazából azonban alig hosszabb, mint a Volkswagen Polo, elődjével szemben semmi köze a Transporterhez. Ezzel azonban semmi gond, mert mint Walter de’Silva a konszern főtervezője elmondta egy újabb hagyományos egyterű számára nincs hely a kínálatban, de egy autónak, amely ötvözi a praktikusságot a klasszikusság vonzerejével, sikere lehet.
A cél ugyanaz, mint a Bogár esetében, a retro hangulatot ötvözni a modern technikával, egyfajta magasabb értékű modellt létrehozva.
Ám nemcsak ez köti a két modellt, de a busz alapját is ugyanaz a padlólemez adja, amelyre a nemrég bemutatott új Volkswagen Bogár épül, ami üzletileg is érhető, hiszen a két típust ugyanott, Mexikóban kívánják gyártani. A VW reméli, hogy a Bulli gyorsan kultikus tárggyá válik és könnyű lesz értékesíteni, különösen az Egyesült Államokban, ahol a Mikrobuszra ma is szeretettel emlékeznek.
Tanulmányként hat helyet kínált két sorban, a sorozatgyártásban azonban maradna a konvencionális ötszemélyes kialakítás. A motorok természetesen követnék a Bogár kínálatát, így 1,2, 1,4, 2,0 literes turbós benzines, és 1,6 és 2,0 literes dízelekkel készülne.
Az új Volkswagen Bulli 2014-ben kerülhet piacra. Feltéve, ha ezúttal az üzleti modellt is sikerül mellé társítani. Hiszen nem ez volt a Volkswagen első próbálkozása a típus feltámasztására, 2001-ben mutatkozott be a Microbus Concept, amiről azt pletykálták, hogy a Sharant válthatja, de végül nem lett belőle semmi.
Az eredeti modell története
Egy holland kereskedőnek köszönhető a Volkswagen Transporter megszületése. 1947-ben Ben Pon Volkswagen-importőr figyelmét a wolfsburgi gyár területén egy különleges jármű keltette fel, amelyet a Volkswagen dolgozói maguk fabrikáltak a nehéz acéllemezek szállítására.
A platós jármű mai szemmel kissé furcsa, hiszen a fülke nem a plató előtt, hanem mögötte kapott helyet. Nem sokkal később már meg is született az első skiccrajz és a „Bulli” ötlete. Nemcsak az áruszállítók örültek a jármű megjelenésének, de miután a személyszállító változata is elkészült, a hippigeneráció kultuszmodellje lett.
Hasonlóan a Bogárhoz, a Bulli is buborékszerű karosszériát kapott, köszönhetően a braunschweigi egyetemnek, ahol a szélcsatorna-vizsgálatokat végezték el.
Azóta már az ötödik generációnál jár a Transporter-sorozat, amelyből az áruszállító, doboz és platós, valamint utasszállító változatok mellett lakóautó, mentőautó, pénzszállító, sőt hótoló kivitel is készült. Míg az első Bus a Bogár 1,2-es léghűtéses motorját kapta meg, a maga 25 lóerős teljesítményével, addig az új Multivan akár 204 lóerős motorral is elérhető.
További érdekességeket olvashat a többi mint hatvan éves legendáról korábbi cikkünkben.