Egy megfelelően felfújt abroncs alacsonyabb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást, hosszabb gumiabroncs-élettartamot és kiegyensúlyozottabb autóirányítást eredményez, laposabb társaival szemben. Csakhogy az autósok nagy része nem foglalkozik a gumik pumpálásával. A jövőben már várhatóan nem is kell.
Augusztus van, így április tréfának késő lenne a Goodyear friss közleményében megfogalmazott hír, miszerint az abroncsgyártó cégóriás önfelfújó abroncsot fejlesztett.
Természetesen a pontos megvalósítást nem árult el a cég, de az Air Maintenance Technology (AMT levegőfenntartó technológia) néven futó megoldásról annyit tudni, hogy nagyon egyszerű megoldás. Mint írják, amikor sorozatgyártásba kerül, akkor csodálkozni fogunk, hogy eddig miért e nélkül éltünk.
Az AMT-hez nem tartozik külső kompresszor vagy elektronika, minden alkatrészt tartalmaz a gumiabroncs, a rendszer központi eleme egy miniatűr szivattyú, amelyhez az energiát maga a gördülő gumiabroncs biztosítja.
Egyelőre a Goodyear nem közölte, hogy mikorra kerülhet gyártásba a megoldás, de jelezték, hogy a fejlesztés mindenképpen gyorsabban menne állami támogatásokkal. Ezekben már most sincs egyébként hiány, az USA Energiaügyi Minisztériuma pl. 1,5 millió dollárral segíti a kutatást, de Luxemburgban is nyertek pályázati forrást.