Húsz éve még nagy szám volt, ha mini kategóriában volt ötajtós modell, már megváltozott a tendencia, az ötajtós az alap és a háromajtós jelenti a különlegességet. Év elején mutatkozott be az új Kia Picanto öt ajtóval, most pedig megérkezett a háromajtós változat.
A három- és ötajtós Picanto külső méretei azonosak, így biztosítható az ugyanolyan szintű belső tér és azonos ütközési biztonság. Látványra azonban nemcsak a hátsó ajtók hiánya jelenti a különbséget, sportosabbra szabták a C oszlopot, illetve a hátsó oldalsó ablakokat. Az ötajtósénál sportosabbnak mondott, az autót szélesebbnek mutató lökhárító kerül a kocsira, amelyhez piros vagy ezüst díszítésű hűtőmaszk tartozik. Míg az ötajtósnak teljes egészében karosszériaszínű a lökhárítója, a háromajtósét egy méretes fekete betét díszíti.
Motorikusan nincs különbség a két modell között, azaz a háromajtós is 1,0 illetve 1,25 literes benzines motorokkal készül. Előbbi 69, utóbbi 85 lóerős, utóbbi a manuális sebességváltó mellett automatával is elérhető, illetve az erősebb változathoz motorleállító rendszer is kérhető.
Nem véletlen egyébként, hogy Kia továbbra is kínál háromajtós modellt, a cég szerint a Picanto méretű autók piaca 2014-ben 2,4 millió darabot jelent globálisan, míg 2015-ben már 3,3 millió ilyen autó kel majd el. A háromajtós modell nélkül a Kia nem tudna mit nyújtani a legdinamikusabban fejlődő szektor vevői 30 százalékának.