Sebastien Loeb minden idők legjobb raliversenyzője, aki lehetséges, hogy az év végén távozik a világbajnoki sorozatból. A francia pilóta elképesztő mutatókkal rendelkezik, talán elég, ha azt mondjuk, hogy közel 50 százalékos a nyerési aránya, azaz minden második futamot megnyert, amin indult. Eddig 66 alkalommal állt a WRC versenyeken a dobogó csúcsára, de a többin sem hullott el, a versenyek háromnegyedén dobogón végzett.
2004 óta nem tudták legyőzni a világbajnoki pontversenyben, sorozatban hét egyéni bajnoki címet nyert a Citroën-csapattal. Idén esélyes a nyolcadikra, hiszen bőven vezeti a bajnokságot. Egyre közelebb azonban az idő, amikor elhagyja a sportot, talán már év végén.
„Tudom, hogy közelebb vagyok már a versenyzői karrierem végéhez, mint az elejéhez” – nyilatkozta Loeb egy nemrég készült interjúban. „Ha megnézzük az elmúlt pár versenyt, akkor látszik, hogy még mindig versenyképes vagyok. Még mindig harcban vagyok a bajnoki címért. De abszolút fogalmam sincs, hogy mit fogok tenni a mostani szezon után.”
„Nagyon nehéz meghozni egy ilyen döntést. A szívem szerint továbbra is versenyeznék. Szeretném azonban elkerülni, hogy Michael (Schumacher) helyzetébe kerüljek, hogy úgy vonuljak vissza, hogy már néhány év múlva vissza is térjek. Remélem, találok más utat” – tette hozzá a francia, aki még a hétszeres F1-világbajnokkal is elbeszélgethet a dologról, hiszen jóban vannak, mindkettőjük szenvedélye a motorozás, korábban köröztek is együtt egy-egy pályanapon.
Loeb minden bizonnyal számos lehetőség közül választhat, ha más szakágban folytatná, hiszen marketingszempontból egy ilyen kaliberű pilóta mindenképpen jó befektetés. Láthatjuk ezt Kimi Räikkönen esetében is, aki raliban és NASCAR-ban is ki próbálta magát a Forma-1- után.
„Ha búcsút mondok a WRC-nek, az örökre lesz. Ha egyszer befejezem a ralizást, a hosszútávú versenyzésben el tudom képzelni magam. A Le Mans olyasmi, amit szívesen csinálnék. De ugyanígy kedvelem a pályaversenyeket is. De a legfontosabb, amire szükségem van, az az adrenalin. Nem tudom elképzelni, hogy ne csináljak semmit.”
Sebastien Loeb 2006-ban már indult a Le Mans-i 24 órás versenyen egy privát csapat színeiben, ahová az ekkor egyik szponzora révén került. Később többször tesztelt a Red Bull F1-es csapatánál, nem csak egyedül, de egy hivatalos programon a többi pilótával együtt is. Úgy tudni, hogy szerződtették volna, ám az FIA nem adta meg a szuperlicencet, a pályaversenyzői tapasztalat hiányában. Persze, lehet, hogy ez csak jó kifogás volt.
Loeb könnyedén igazolhat a Le Mans-sorozatba, hiszen a Citroën testvérmárkája a Peugeot versenyez ott, a csapatfőnök ott is ugyanaz az Olivier Quensel, aki a francia ralicsapatot is vezényli.
Ennél ütősebb pletyka szerint Loeb a DTM-ben folytatja, a jövőre megváltozó szabályok mellett könnyebben illeszkedhet be a pályaversenyzésbe, a BMW-nél pedig hajlandóak sok pénzt áldozni a hétszeres világbajnokra. Sokat nem kockáztatnak, hat autót indítanak, egyben juthat hely Loebnek, aki vélhetően hozza a Red Bull millióit is. Persze az sem elképzelhetetlen, hogy a Fordhoz igazol és velük és az új Focus versenyautóval száll be a Túraautó-világbajnokságba.
„Hét WRC-bajnoki trófeám van és remélem idén meglesz a nyolcadik is. Tudnék-e nyerni még egyet azután? Nem tudom, mi változna attól számomra. Ez motiváció kérdése is. Természetesen szeretnék több időt tölteni a családommal, de ugyanúgy szükségem van a versenyzésre is. Nem tudom még, mihez kezdek. Talán valami új dologra van szükségem. Nem döntöttem még” – tette hozzá a Citroën címvédője, aki korábban azt valószínűsítette, hogy 2011 végén befejezi ralis karrierjét.