325,33 km/órás sebességet ért el egy Škoda Octavia RS Bonneville-ben. Mint arról a korábban beszámoltunk, a cseh márka brit importőre az RS jelzés tizedik évfordulójára nagy sebességű száguldáshoz alakított egy sorozatgyártású Octaviát, amely a 2,0 liter hengerűrtartalmú modellek mezőnyében indult, a kiszáradt sóstó medrében zajló „versenyen”.

300 felett száguldott a Škoda Octavia 1
300 felett száguldott a Škoda Octavia 11


A REVO Technik segítségével módosított motor új nagy teljesítményű Garret turbót kapott a gyári szerkezet helyett, miközben már nem benzinnel, hanem metanol-víz elegyéből kevert versenyüzemanyaggal üzemeltették. Így az eredeti 200 lóerő helyett 507 lóerős teljesítményre képes.

Persze nem elég csak a motort módosítani a nagy sebesség eléréséhez. Az Ocatvia önzáró differenciálművel és állítható sportfutóművel is gazdagodott, utóbbi segítségével 80 mm-rel alacsonyabbra kerül a karosszéria. A garázsba kerültek az utcai abroncsok is, helyükre a Goodyear spéci 15 colos elemeit szerelték, természetesen légellenállás-csökkentő teli keréktárcsákra.  

Az újságíró Richard Meaden által vezetett autó első nekifutásra 315 km/órás sebességet ért el az augusztus 13-20. között zajló Speed Week rendezvényen. Ám egy későbbi próba alkalmával sikerült átlépni a 200 mérföld/órás határt is, egészen pontosan 202,15-ig, azaz 325 km/óráig jutottak.

Az első Škoda RS bemutatása óta 12 000 ilyen jelzésű modell kelt el Nagy-Britanniában, amivel a szigetország a sportos Škodák legnagyobb piaca, vélhetően ez a rekord segít majd újabb rajongókat szerezni, és minden bizonnyal nem kell sokat várni egy Bonneville Edition-re sem.