2006, Monte-Carlo-rali. Hihetetlen, de az volt az utolsó aszfaltos rali-világbajnoki futam, amelyet Sebastien Loeb nem nyert meg. Azóta 15 aszfaltos verseny volt és mindegyiken ő zárt elsőként. Ezzel a nyomasztó statisztikával kell nekivágnia az ellenfeleknek a holnap kezdődő Német-ralinak, amely az idei év első aszfaltos versenye.

Ha ez nem volna elég Loeb különösen vonzódik ehhez a futamhoz, mióta megrendezik (2002) rajta kívül még nem nyert senki a Trier központú versenyen. A hétszeres világbajnok itt szerezte pályafutása első WRC-győzelmét, ráadásul, miután a verseny közel van Loeb francia szülőhelyéhez, sok szurkolója látogat a versenyre.

„Természetesen csalódott lennék, ha nem nyernék Németországban. Ez nem kétséges” – nyilatkozta Sebastien Loeb. „De azt is tudom, hogy egy napon nem én leszek a győztes. Ilyen a versenyzés. Nincs másik olyan verseny, amelyet annyiszor nyertem volna meg, mint ezt, szóval jók az esélyeim. Azt hiszem, én vagyok a favorit. Ezzel kell együtt élnem és együtt is tudok vele élni.”

Megállítja valaki Sebastien Loeböt? 1
Megállítja valaki Sebastien Loeböt? 27


Loeb ugyanakkor kifejtette, hogy idén számos új ismeretlen faktor is szerepet játszik a verseny kimenetelét illetően, hiszen az új WRC-kkel most először versenyeznek aszfalton. Az év elején a top pilóták még úgy nyilatkoztak, hogy a korábbi versenyautókkal összevetve az újak sokkal idegesebben viselkednek, főként fékezéskor. Nem tudni, hogy a fejlesztések során ebből maradt-e valami mostanra, de ha igen, akkor ebben bízhatnak Loeb ellenfelei.

A bajnokságban Mikko Hirvonen áll legközelebb a címvédőhöz, de hogy most legyőzze, annak nagyon kicsi az esélye. Hirvonen még soha nem nyert aszfalton, továbbá rajta van a Finnországban elkövetett hiba terhe, győzelmi esélyekkel indult, de már az első szakaszon odacsapta a Fiestát, hatalmas hátrányba kerülve ezzel. Ugyanakkor a finn, aki 100. fordos vb-futamára készül, bízik a jó szereplésben.

„Nagy reményünk van a Fiestával aszfalton” – mondta Hirvonen. „A tesztjeinkből tudjuk, hogy remekül működik azon a felületen és hiszünk benne, hogy jó eredményt érhetünk el.”
Megállítja valaki Sebastien Loeböt? 28 Nála komolyabb esélyekkel indul csapattársa, Jari-Matti Latvala. A Ford másik pilótája sem aszfaltmenő, Németországban eddigi legjobb eredménye egy 4. hely, ám év velején az Argentin-ralin a szervezők egy aszfaltos részt is beiktattak az egyébként murvás programba. Ott a finn hatalmas meglepetésre gyorsabb volt Loebnél. Latvala szerint a gyorsan változó időjárás is befolyásolhatja a versenyt.  „A kiszámíthatatlan időjárás teszi stresszesé ezt a verseny. Mivel nincs külön vizes gumi, kompromisszumot kell kötnünk a tapadás és a sebesség között ha esik. Egyébként a Fiesta egyensúlya remek, különösen a kanyarkombinációkban.”

Nehéz versenyre számít a Citroën másik versenyzője, Sebastien Ogier is, aki eddig csak kétszer indult a Német-ralin. A francia pilóta célja, hogy több pontot gyűjtsön, mint a bajnokság éllovasa, mert szerinte ez mindenképpen szükséges, hogy harcban maradhasson a bajnoki címért.

Finnország után újra ott lesz a mezőnyben a MINI-csapat két gyári autója is. A jövő idényre felkészülő német-brit alakulat még kisebb különbséget ígér a Citroën és Ford gépeihez képest. Különösen az aszfalton általában gyors Dani Sordo villanhat.

Ismét ott lesz a mezőnyben a Turán Frigyes – Zsiros Gábor duó. A magyar páros korábban általában aszfalton volt gyorsabb, így ismét esélyük van egy jó eredményre. Ahogy az Érdi Tibor Táborszki Attila kettősnek is, akik 2010 után újra indulnak a Német-ralin. Korábbi tapasztaltuk sokat érhet.
Megállítja valaki Sebastien Loeböt? 29 A raliról

A 2011-es Német-rali háromnapos, péntektől vasárnapig zajlik. A verseny mért része rövidebb, mint tavaly, csak 19 gyorsasági szakaszt rendeznek, amelyek hossza 359,59. A rali teljes hossza 1245,96 km-t tesz ki.

A német borgyártás központjához, a Mosel-régióhoz kötődik a verseny, amelyre egyértelmű utalást is láthatunk a pénteken és vasárnap szőlőtőkék között futó szakaszokkal. A luxemburgi határhoz közel futó verseny központja, Németország egyik legrégebbi városa, Trier. A római korból származó település ad otthont a külön pontokért zajló utolsó szakasznak, a Power Stage-nek.

Míg pénteken és vasárnap szűk utakon zajlik majd a verseny, ahol a kanyarok levágása miatt felkerült murva és a szűk fordulók teszik trükkössé a pályákat, addig szombaton széles, gyors pályák várják a versenyzőket. Ám mégis talán itt kell jobban figyelniük a pilótáknak. A Saar-vidék gyors szakaszait követő Baumholder katonai tábor útjait tankok gyakorlatozására találták ki, a katonai gépeket az úton tartó félméteres betontömbök szegélyezik az utat, s ezeknek a versenyautók könnyen áldozatul eshetnek. Nem szabad hibázni.

Különösen nagy szerepe lehet az időjárásnak a versenyt illetően. Trier környékén ugyanis gyorsan változnak a körülmények és egy zápor jégpályává változtatja az apró kavicsokkal borított utakat.

Ez történt 2010-ben:

A világbajnokság állása a Német-rali elött:
Pilóták (élmezőny)

1. S Loeb        171 pont
2. M Hirvonen   144 pont
3. S Ogier        140 pont
4. J-M Latvala    96 pont
5. P Solberg       83 pont

Konstruktőrök

1. Citroën                    290 pont
2. Ford                        225 pont
3. M-Sport Stobart        101 pont
4. Petter Solberg WRT      71 pont
5. Ice 1 Racing               38 pont

A MÁSODIK OLDALON VIDEÓS GYŰJTEMÉNYT TALÁL A NÉMET-RALIRA TESZTELŐ CSAPATOKRÓL


Block, Ostberg, Hirvonen próbálgatja a Fiestát

Petter Solberg beállítja a DS3 WRC-t:

Jari-Matti Latvala tesztel:

Turán Friciék is teszteltek: