Jürgen Leohold, a Volkswagen kutatási vezetője elmondta, hogy szeptember 8-án mutatják be Berlinben az egyszemélyes járművet. Leohold nem volt hajlandó elárulni az autó hatótávolságát vagy végsebességét, azt viszont igen, hogy jobb lesz, mint a Januárban bemutatott XL1.
A Dohában leleplezett autó már prototípusa annak a sorozatgyártású modellnek, amely 2013-ban kerül piacra. Az alig nyolcszáz kilós autó mozgatásáról 800 köbcentis dízelmotor, illetve egy elektromos motor alkotta hibrid egység gondoskodik. Az XL1 átlagfogyasztása csupán 0,9 liter száz kilométerre vetítve.
Gondolhatnánk, hogy a rövid utakra tervezett egyszemélyes koncepció egy elektromos robogó lehet, de áprilisban már bemutatta az E-Scootert a Volkswagen, így valószínűleg tényleg egy autóról lehet szó.
A Volkswagen szerint – amely célul tűzte ki, hogy 2018-ra több mint tízmillió autót értékesítsen és ezzel a világelső legyen az autóiparban – hét év múlva az eladott autók 3 százaléka lesz elektromos. Ezek között már ott lesz a Golf és az up! miniautó villanymotoros változata is.