Maguktól leállnak az automata Volvók 1
Maguktól leállnak az automata Volvók 7 Mostantól a Volvóknál is kombinálható az automata sebességváltó és a start&stop rendszer. Elsőként a 2,0 literes dízelmotorral, azaz a D3 kódnevű modellekbe kerül a technológia. Az S60, a V60, V70 és S80 modellek is elérhetők a megoldással. A start&stop rendszer 10 g/km-rel csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást, illetve 0,4 literrel az üzemanyag-fogyasztást 100 kilométerre vetítve. Így az említett modellek sorrendben 5,4, 5,7, 5,7 illetve 5,6 litert fogyasztanak átlagosan.

A szeptembertől elérhető technológiai megoldás sokáig csak manuális sebességváltókhoz volt elérhető, mivel a motor leállításával nem volt, ami fenntartotta volna az olajnyomást az automata sebességváltókban. Azt a megoldást találták ki a fejlesztők, hogy az olajszivattyút már nem a motor főtengelyéről hajtják, hanem villanymotorral.  

A start&stop működése kissé különbözik automata sebességváltó esetében, itt – a kézi váltóknál megszokottól eltérően – nem a kuplung benyomására, hanem a fékpedál felengedésére indul be a motor.  Viszont akkor áll le, ha jármű áll és a vezető nyomja a féket.