A Volkswagen azért vásárolta meg a Porschét, mert az pénzt hoz. A nagy sorozatú gyártók között iparági szinten is kiemelkedő a Porsche egy-egy autóra jutó nyeresége. A Volkswagen viszont mind többet akar. Ezért aztán készül a jövőben az új kis szabadidő-autó, a Cajun, érkezik az új csúcsmodell a 918 Spyder, tervben van a Boxsternél kisebb roadster elkészítése, de hallani a 928 feltámasztásáról is.
Úgy tűnik azonban, ezzel sincs sincs vége a terveknek. Matthias Müller, a Porsche vezetője azt nyilatkozta, hogy szerinte van (pénzügyi) tér egy középmotoros sportkocsinak a 911-es felett. A „400 ezer eurós árszegmensben jó eséllyel épülne egy ilyen autó”. Ez a modell lehetne a korábbi Carrera GT utódja.
A Porsche 80-100 millió forintos új kétüléses sportkocsijára vélhetően lenne kereslet, miután az új csúcsmodell, a 918 Spyder csak limitált darabszámban készül majd. Akinek nem jut a 150-200 millió forintos 918-ból, az vehetne egyet az állítólag 961-es néven érkező modellből.
Egyelőre semmi részletet nem tudni a tervezett műszaki megoldásairól, de ellentétben a hibrid 918-cal, ez a modell valószínűleg tisztán benzines lenne, minden bizonnyal V8-as motorral. A teljesítménye 620-630 lóerő lenne, hogy ráígérjen a 911 kínálatára és a Carrera GT-re, ugyanakkor elmaradjon a 918-tól.
Persze ez is elég lenne, hogy a kocsi nagyjából 3-3,3 másodperc alatt gyorsuljon 100 km/órás sebességre és elérjen akár 340-350 km/órás sebességet is. A 961-es ugyanis karbon és alumínium erőteljes alkalmazásával születne, hogy alacsonyan tartsák a tömegét.
Van még idő spórolni az új különlegességre, hiszen ahhoz, hogy ez említett modellek mellett megvalósuljon három-négy év bizonyosan szükséges, így 2014-nél előbb aligha látunk belőle valamit. A brit Autoexpress viszont már megrajzolta, milyennek képzelik a 961-est, szerintük a 918 számos formai megoldása visszaköszön majd.