Az elmúlt 14 évből 13-ban a Toyota Camryből fogyott a legtöbb Amerikában, az elmúlt kilenc évben sorozatban a csúcson végzett az eladásokban. Megérkezett az új generáció, a hetedik. Az első még 1983-ban mutatkozott be.

Amerika új kedvenc autója 1
Amerika új kedvenc autója 25


A japán márka még tágasabb belsőt, csomagtartót, fejlettebb vezetési dinamikát, de csendesebb üzemet ígér. Azt mondják, ennél jobb Camry még nem készült.  Szükség is van a tökéletességre, hiszen minden gyártó a Camryt igyekszik legyőzni.

A 2012-es modell háromféle motorral készül (az USA-ban), a 2,5-es benzines 178 lóerős, a 3,5-es benzines 268 LE-t teljesít. Mindkettő motor fogyasztását sikerült csökkenteni a korábbihoz képest, az erősebb a legtakarékosabb a középkategóriás szedánok V6-osai közül. Akinek a takarékosság a legfontosabb, az bizonyosan a harmadik, a hibrid változatot veszi majd. Igaz, más megfontolásból, de ezt látjuk majd a hazai utakon is.

Amerika új kedvenc autója 26


A hibridben a fenti négyhengeres motor Atkinson-körfolyamattal működő változata a villanymotorral társítva 200 lóerős rendszerteljesítményt produkál. Ehhez képest az átlagfogyasztása mindössze 5,7 liter száz kilométerre vetítve. Elődjéhez képest 30 százalékkal takarékosabb az új Camry Hybrid, ami nemcsak az új motornak, de súlycsökkentésnek és az áramvonalasabb karosszériának is köszönhető. Persze a fékenergia-visszatáplálás és az alacsony gördülési ellenállású abroncsok is segítenek.

A hibrid képes csak a villanymotorral hajtva is közlekedni. Ha a vezető 40 km/óra alatti tempóval halad 2,6 kilométert is megtesz így a jármű, amely egyébként 7,6 másodperc alatt képes elérni a 60 mph (96 km/óra) sebességet. A villanyautós üzem miatt a kormányrásegítés és a légkondicionáló kompresszora is elektromos.

A Camryt egy időben mifelénk is forgalmazták, de nehéz volt az amerikai családi autót luxusautóként keresztülvinni, pedig mérete itt erre jogosította fel. Az utóbbi években viszont megszaporodtak a Camryk itthon, de csakis a hibridek. Amerikából ugyanis megéri behozni az ott olcsó nagyautót, hiszen a hibridsége miatt minimális regisztrációs adót kell utána befizetni.