Újra jelentkezett a fantasztikus autókat vizionáló Rotary Supercars. Emlékeznek még a német cégre? Tavaly jelentették be első különleges járművüket, a Raptor GT-t . Elképesztő dolgokat ígértek: 1200 lóerőt 1100 kilós tömeg mellé. Csakhogy a projekt állítólag megbukott azon, hogy az egyedinek kikiáltott autó egy cseppet hasonlított a Ferrari 599XX-re.
Nosza, új terveket készítettek és új nevet is választottak az autónak, megszületett a Predator GT. Ám nem elégszenek meg egy autóval, a legfrissebb híreik szerint készül a SuperRaptor CF.
Azt mondják, a SuperRaptorba saját fejlesztésű, nyolctárcsás Wankel-motort építenek. 5200 köbcentis motor négy turbóval, amelynek teljesítménye eléri a 2840 lóerőt, míg a maximális nyomatéka 3494 Nm. Jól hangzó számok. No és ha azt mondjuk, hogy a kocsi a cég számításai szerint 0,9 másodperc alatt gyorsul majd százra? Ez már Top Fuel kategória dragstereinek felségterülete.
Ám ezzel sem elégszik meg a vélhetően erős hallucinogén szereken élő Rotary Supercars csapata. Azt mondják, új autójuk – amelyet egyelőre csak egy sötét árnyként mutatnak meg -, simán gyorsul 400 km/fölé. Sőt 500 fölé. Sőt..
A specifikációs adattáblájuk szerint hét másodperc alatt gyorsul 600 km/órára a kocsi.
Azért érdekességként megjegyeznénk, hogy a Bugatti Veyron 14,6 másodperc alatt gyorsul 300 km/órára, de 400-ig már további 35,6 másodpercre van szüksége. A SuperRaptor az említett 50 másodperccel szemben 4,8 másodperc alatt tud le egy 0-400 km/órás sprintet.
A repülőgép-hordozók gőzkatapultjainak is dicséretére váló adatokkal bíró kocsi állítólag 2012-ben Monacóban mutatkozik be. Addig azért mi kételkednénk a cég hitelességében, egy kicsit. A Bugatti Veyron elkészítéséhez a világ harmadik legnagyobb autógyártójának milliárdjai kellettek, nem a motorteljesítmény jelentette a fő gondot, hanem a megfelelő hűtőrendszer, erőátvitel és a gumik megalkotása.