Jövő héten, a Frankfurti Autószalonon leplezik le hivatalosan az új Porsche 911-est. Ugyanakkor a jelenlegi változat gyártása is tovább folyik még, igaz versenyautóként. A Porsche bemutatta a 2012-es 911 GT3 R-t, amelynek alapját még a régi sorozat adja.

12 millióért gyors marad az idei Porsche 1
12 millióért gyors marad az idei Porsche 17


Elődjéhez – a 2011-es kivitelhez – képest az új GT3 R erősebb és gyorsabb. A jövő évi versenyautóba továbbfejlesztett motor kerül, az új szívócsőnek köszönhetően a 4,0 literes boxermotor teljesítménye 500 LE, azaz 20 lóerővel több, mint korábban.

A módosított motor mellé feljavított sebességváltó is jár, az új elektronika képes megakadályozni, hogy a pilóta félreváltson, s ezzel túlpörgesse a motort. A hatfokozatú szekvenciális sebességváltó már a kormány mögötti fülekkel is kapcsolható, ami gyorsítja a váltást, ugyanakkor a pilóta még inkább a fékezésre koncentrálhat.

A Porsche fejlesztői puhábbra szabták a 911-es első felfüggesztését, így az autó kevésbé viselkedik alulkormányozottan, vagyis könnyebben irányítható és gyorsabb lehet.

A 2012-es Porsche 911 GT3 R-t novembertől szállítják ki a csapatoknak, az ára úgy 25 ezer euróval emelkedett, nettó 304 500 euro (84 millió forint), vagyis erre rakódnak még a helyi adók. Ám a hasonló, de 2010-es, 2011-es GT3 R-t hajtóknak sem kell a versenyképtelenségtől tartani, hiszen az újítások megvehetők csomagban a régebbi modellekhez is, potom 43 100 euróért (12 millió forintért).

Az autóverseny nem olcsó!