2011. január 1. és augusztus 31. között összesen 10 254 személysérüléses közúti baleset történt Magyarországon, 3,74 %-kal kevesebb, mint 2010 azonos időszakában (akkor 10 652 balesetet regisztráltak) – derül ki a rendőrség által gyűjtött adatokból.
Az örömteli csökkenő tendencia a halálos, a súlyos és a könnyű sérüléssel járó balesetek tekintetében is fennáll. Legnagyobb mértékben a halálos balesetek száma csökkent, 405-ről 354-re, ami 12,59 %-nak felel meg. A súlyos sérüléses balesetek száma 8,56 %-kal (3 248-ról 2 970-re), a könnyű sérüléssel járó, jogi értelemben nyolc napon belül gyógyuló közúti balesetek száma pedig 0,99 %-kal csökkent (6 999-ről 6 930-ra).
Az év első nyolc hónapjában a közúti balesetben elhunyt személyek száma a tavalyi 463 főről 393 főre csökkent. Az így mérhető 15,12 %-os csökkenés 70-nel kevesebb áldozatot jelent.
Továbbra sem változtak a közúti balesetek legfőbb okai. A személyi sérüléssel járó balesetek 26 %-ának a hátterében a gyorshajtás áll (2 703 baleset), az elsőbbségi jog megsértése miatt 2 393 baleset (részaránya 23 %), a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig 1 640 baleset (részaránya 16 %) történt.
A közúti balesetek túlnyomó részét, 60 %-át a személygépkocsi-vezetők okozták, akiknek a közúti forgalmon belüli aránya a legmagasabb. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 9 %-ának, az autóbusz-vezetők pedig továbbra is az összes baleset 1 %-ának az okozásáért felelősek.
A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya továbbra is a kimagasló 11 %-os értéken van (1 149 balesetet okoztak kerékpárral). Megjegyzendő, hogy a személygépkocsi-vezetőkön kívül 10 % feletti baleseti részesedése kizárólag a kerékpárosoknak van. A kerékpárosok kirívó helyzetét az is jelzi, hogy ők több közlekedési balesetet okoztak, mint a tehergépkocsi- és az autóbusz-vezetők összesen.
Talán nem ártana KRESZ-oktatáshoz kötni a bringázást?!
Forrás: OBB-ORFK