A 2011-es Ausztrál-rali szombati programja:

SS11 Welshes 1 – 21,10km
SS12 Grace 1 – 19,77km
SS13 Valla 1 – 14,84km
SS14 Urunga 1 – 13,79km
Szerviz
SS15 Welshes 2 – 21,10km
SS16 Grace 2 – 19,77km
SS17 Valla 2 – 14,84km
SS18 Urunga 2 – 13,79km
SS19 Coffs 5 – 3,77km
SS20 Coffs 6 – 3,77km

Nyolc murvás és két rövidke aszfaltos gyorsasági várt az Ausztrál-rali mezőnyére szombaton. A tegnapi esőzés után ma már napos, száraz körülmények között zajlott a rali-világbajnokság tizedik versenye. Tegnapi kiesésüket követően a két Citroën a Superrally szabállyal visszaállt, de Sebastien Ogier 19, Sebastien Loeb 29 perc hátránnyal folytathatta.

A versenyt a Ford irányította ma is. Tekintve, hogy a reggelt az első helyen kezdő Mikko Hirvonennek a most kialakult helyzettel (Loebbel szembeni 36 pontos lemaradásából 25-öt lefaraghat) még lenne esélye az egyéni bajnokságban, őt a biztonságos, de gyors autózásra utasította a csapat, míg Jari-Matti Latvalának a mindent bele volt a jelszó. Latvala hajtott is rendesen, megnyerte a délelőtti összes gyorsaságit, amivel átvette a vezetést és bőséges előnyt autózott ki. Persze Hirvonent az is lassította, hogy felszáradt pályán neki kellett takarítania.

Miután a csapatnál látták, hogy a harmadik helyen hajtó Petter Solberg nem tud közelebb kerülni hozzájuk, délutánra Latvala is visszavett a tempóból. Míg a napközbeni szervizig 24 másodpercet adott Hirvonennek, addig délután csak ötöt. Holnap 22 másodperc előnnyel kezdi a napot.

A Ford irányít az Ausztrál-ralin 1
A Ford irányít az Ausztrál-ralin 35


Ám ez pontosan megfelelt a Ford vezetői elvárásának, ők ugyanis azt szerették volna, hogy holnap a második helyen legyen Hirvonen, ahol gyorsabb lehet, mint elsőként takarítva. Abból sem csináltak titkot, hogy ugyanez az 1-2 lesz az állás holnap a cél előtt, akkor lesz csapatutasítás. Ám Latvala is jelezte, ő is támogatni fogja Hirvonent, ha úgy adódik, hiszen már rég elúszott az esélye az egyéni bajnokságban. „Szeretnék nyerni, de tisztában vagyok Mikko helyzetével, szóval segíteni fogok neki, de előbb meg kell várnunk, hogy mi történik” – mondta.

„Holnap Jari-Matti fog takarítani nekünk, de óvatosnak kell lennünk, mert van néhány trükkös hely a hosszú szakaszon. A szakaszok gyorsak és szűkek, bátornak kell lennem és bíznom kell az itinerben” – mondta Hirvonen, aki az évadnyitó Svéd-rali után megszerezheti maga és csapata idei második győzelmét.

Petter Solberg délelőtt nem jó beállításokkal ment, de délutánra változtatott, így sokkal jobban „muzsikált”. A tegnap esti 44-ről ma 59 másodpercre növelte lemaradását az elsőhöz képest, de második helyhez ugyanúgy 36 másodpercnyire van. Nem is tett le arról, hogy támadjon, sőt a Citroën is igyekszik erre sarkallni, hiszen saját maguk már nem képesek beleszólni a csatába az élen.  
A Ford irányít az Ausztrál-ralin 36 A francia alakulatnál Sebastien Loebnek semmi esélye a pontszerzésre, annak ellenére, hogy ma a 23. helyről feljött a 16-ra, túl nagy az időhátránya már. Sebastien Ogier a 16-ről a 11-re lépett elő, így elvben holnap ott lehet a top10-ben, de ehhez azért szerencse is kell. Mindkét pilóta a holnapi utolsó szakaszra, a külön pontokért zajló powerstage-re gyúr, hogy minimalizálja veszteségeit. Van is esélyük, hiszen ma délután az összes szakaszon a DS3 WRC-k voltak a leggyorsabbak.

Jelenleg a negyedik helyen a Stobart Ford versenyzője, Matthew Wilson áll, köszönhetően annak, hogy az addigi negyedik csapattársa, Henning Solberg a 15-ös szakaszon elektronikai hiba miatt kiesett. A norvég holnap újra versenybe szállhat, míg a brit megszerezheti idei legjobb eredményét.

„Csalódott vagyok, hogy kiestünk, de néha ilyen a helyzet” – mondta Henning Solberg. „A saját tempómban mentem, és próbáltam maga mögött tartani Matthewt, ami egész jól is ment. Aztán három kilométerrel a 15-ös szakasz vége előtt leállt a motorunk és nem tudtuk újraindítani. Jó lenne holnap újra versenyezni. Támadni fogunk és meglátjuk, meddig tudunk felzárkózni. Igaz, csak hat szakasz lesz, de köztük két 30 kilométeres, így megpróbálunk annyi ellenfelet befogni, amennyit csak tudunk”

A 2011-es Ausztrál-rali állása (20/26 szakasz):

1. Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta RS WRC 2ó 43p 47,4mp
2. Mikko Hirvonen, Ford Fiesta RS WRC +22,7mp
3. Petter Solberg, Citroën DS3 WRC +59,5mp
4. Matthew Wilson, Ford Fiesta RS WRC +5p 53,7mp
5. Khalid Al-Qassimi, Ford Fiesta RS WRC +9p 24,4mp
6. Hayden Paddon, Subaru Impreza WRX STi +13p 29,2mp
7. Michal Kosciuszko, Mitsubishi Lancer Evo X +13p 32,1mp
8. Oleksandr Saliuk, Mitsubishi Lancer Evo IX +15p 33,1mp
9. Benito Guerra, Mitsubishi Lancer Evo IX +16p 35,0mp
10. Jevgenyij Novikov, Ford Fiesta RS WRC +17p 0,8mp
11. Sebastien Ogier, Citroën Total WRT DS3 WRC +19p 34,3mp
12. Valeriy Gorban, Mitsubishi Lancer Evo IX +22p 59,8mp
13. Henning Solberg, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +28p 7,3mp

15. Peter van Merksteijn, Citroën DS3 WRC +29p 11,7mp
16. Sebastien Loeb, Citroën DS3 WRC +29p 38,9mp

20. Ken Block, Ford Fiesta RS WRC +39p 3,8mp

22. Daniel Oliviera, John Cooper Works +43p 33,8mp

A részletes szakaszeredményekért kattintson erre a linkre.

Vasárnap két körben teljesítenek három szakaszt az Ausztrál-rali résztvevői. Sorban 15, 30 és 5 kilométeres pályákról van szó.