A Volkswagen a Frankfurti Autószalonon bemutatta a Polo R WRC első vezethető prototípusát. Az autóval már idén megkezdik a tesztelést, hogy felkészüljenek a rali-világbajnokságra. A német márka 2013-tól vesz részt világbajnokság teljes sorozatán, azt követően, hogy kivonultak a Dakar-raliról, amelyet sorozatban háromszor megnyertek.
„Februárban kezdtük el tervezni a Polo R WRC koncepcióautóját, most pedig már abban a helyzetben vagyunk, hogy bemutathatjuk az első működőképes modellt, amelyet ezt követően széleskörű tesztelésre használunk majd – ami fontos lépés a WRC-be való 2013-as belépésünkhöz” – mondta Kris Nissen, a Volkswagen motorsport-igazgatója
Természetesen az FIA előírásainak megfelelő bukócső és oldalvédelmi rendszer is része már az autónak, amely egy csúcstechnikájú versenyautónak megfelelő minimalista utastérrel büszkélkedhet.
A Volkswagen rövid, de sikeres múlttal rendelkezik a raliban. A Wolfsburgi gyár autói főként az 1980-as években tűntek fel a ralipályákon. A legnagyobb sikert a Kenneth Eriksson – Peter Diekmann páros érte el, akik 1986-ban világbajnoki címet szereztek az A csoportban.
Egyelőre még keresi a pilótáit a csapat, ezért a konszernhez tartozó Škoda versenyautóval fiatal tehetségeket indít a világbajnokság egyes futamain, hogy felmérje azok képességeit. Egy közülük 2013-tól a csapat tagja lehet, a másik autóba egy tapasztalt versenyzőt szeretnének ültetni. Sebastien Loebbel tárgyaltak, de ő végül a Citroënnél maradt. Állítólag Juho Hänninen tesztelheti majd elsőként az autót, már ebben hónapban Franciaországban, de Carlos Sainz is próbát tesz majd vele.