Kecskeméten a REXROTH Pneumobil Gálafutam keretében sűrített levegővel hajtott járművek mérték össze légnyomásukat. Michelisz Norbert, a Túraautó Világbajnokság (WTCC) magyar versenyzője is kipróbálta az egyik, az ő BMW-jénél lényegesen szerényebb képességű, de a környezetet kevésbé terhelő gépet:
Pneumobil Gálafutam
Kecskemét főterén szombaton saját építésű, sűrített levegővel hajtott járművével 22 egyetemista, főiskolás csapat ? közöttük három határon túli ? mérte össze erejét, de főként ügyességét és kreativitását. A Kecskeméti Főiskola első alkalommal rendezte meg a REXROTH Pneumobil Gálafutamot, a tavaszi egri verseny revansfutamaként. A gyorsasági kategória a Kecskeméti Főiskola sikerét hozta, míg a gyorsulási futamban szegedi egyetemisták nyertek.
A járművek üzemanyaga levegő, sebességük hozzávetőlegesen 30-40 km/óra, mégis igazi autóverseny hangulat uralkodott a kecskeméti főtéren boksz- és szervizsátorral, zászlólengetéssel és mindennel, ami egy autóversenyhez szükséges. A valódi pályaautóversenyekkel szemben -a helyszín sajátosságai miatt- a járművek igazából nem egymással versenyeztek, hanem ralis módra az idővel, így nem kényszerültek egymás kiszorítására, megelőzésére.
A kategóriában végül a kecskemétiek Kecskeméti Fütyülős nevű csapata vitte el a pálmát, a dobogó második fokára a marosvásárhelyi Sapientia Egyetem Prérifarkas nevű csapata állatott, míg a harmadik helyre a Miskolci Egyetem Entrópia nevű csapata futott be.
A gyorsulási kategóriában egy 70 méteres pályán párosával indítva versenyeztek a járművek. A döntő futamot a MKLaren Szeged és a miskolci Entrópia vívta, és a szegediek győzelmével zárult. A harmadik helyen a Dunaújvárosi Főiskola Velosziti nevű csapata végzett.
A rendezvény sztárvendége volt Michelisz Norbert, aki a közönség nagy örömére megmutathatta, hogyan tud bánni egy alternatív hajtású járművel, amikor maga is kipróbálta az alkalmi versenypályát Kecskemét főterén.
Budapesten a Nemzeti Vágta mellett egy, még a lovaknál is kisebb lokális emissziót produkáló versenyt is szerveztek. A Magyar Villamos Művek által szervezett Energia 2.0-n tíz különböző kategóriákban álltak rajtrácsra a csendes, néha viszont meglepően gyors gépek. Gokartok, átalakított szériaautók, motorkerékpárok, napenergia meghajtású járművek rajtoltak el szépen sorjában az Andrássy úton.
Arattak babérokat független mérnöki irodák, fejlesztőcégek, egyetemi csapatok és lelkes amatőrök egyaránt. Kissé beárnyékolt ugyan a rendezvényt, hogy a legdrágább, leggyorsabb, szériaautóként már százezer euróért kapható nevező, egy Tesla Roadster (amit mi magunk is vezettünk korábban) még pénteken, a versenyre tartva karambolozott és összetört.
Hiába, vannak az autózásnak olyan kockázatai, amit az elektromos üzem sem fog tudni megoldani.