Kecskeméten a REXROTH Pneumobil Gálafutam keretében sűrített levegővel hajtott járművek mérték össze légnyomásukat. Michelisz Norbert, a Túraautó Világbajnokság (WTCC) magyar versenyzője is kipróbálta az egyik, az ő BMW-jénél lényegesen szerényebb képességű, de a környezetet kevésbé terhelő gépet:

A Leila Motors Kft. prototípusa az MVM Energia 2.0 futamon
Sűrített levegős versenyautó a Pneumobil futamon

Sűrített levegős versenyautó a Pneumobil futamon

Sűrített levegős versenyautó a Pneumobil futamon


Pneumobil Gálafutam

Kecskemét főterén szombaton  saját építésű, sűrített levegővel hajtott járművével 22 egyetemista, főiskolás csapat ? közöttük három határon túli ? mérte össze erejét, de főként ügyességét és kreativitását. A Kecskeméti Főiskola első alkalommal rendezte meg a REXROTH Pneumobil Gálafutamot, a tavaszi egri verseny revansfutamaként. A gyorsasági kategória a Kecskeméti Főiskola sikerét hozta, míg a gyorsulási futamban szegedi egyetemisták nyertek.

A járművek üzemanyaga levegő, sebességük hozzávetőlegesen 30-40 km/óra, mégis igazi autóverseny hangulat uralkodott a kecskeméti főtéren boksz- és szervizsátorral, zászlólengetéssel és mindennel, ami egy autóversenyhez szükséges. A valódi pályaautóversenyekkel szemben -a helyszín sajátosságai miatt- a járművek igazából nem egymással versenyeztek, hanem ralis módra az idővel, így nem kényszerültek egymás kiszorítására, megelőzésére.

Sűrített levegős versenyautó a Pneumobil futamon

Sűrített levegős versenyautó a Pneumobil futamon


A kategóriában végül a kecskemétiek Kecskeméti Fütyülős nevű csapata vitte el a pálmát, a dobogó második fokára a marosvásárhelyi Sapientia Egyetem Prérifarkas nevű csapata állatott, míg a harmadik helyre a Miskolci Egyetem Entrópia nevű csapata futott be. 

A gyorsulási kategóriában egy 70 méteres pályán párosával indítva versenyeztek a járművek. A döntő futamot a MKLaren Szeged és a miskolci Entrópia vívta, és a szegediek győzelmével zárult. A harmadik helyen a Dunaújvárosi Főiskola Velosziti nevű csapata végzett.

A rendezvény sztárvendége volt Michelisz Norbert, aki a közönség nagy örömére megmutathatta, hogyan tud bánni egy alternatív hajtású járművel, amikor maga is kipróbálta az alkalmi versenypályát Kecskemét főterén.

A Leila Motors Kft. prototípusa az MVM Energia 2.0 futamon

A Leila Motors Kft. prototípusa az MVM Energia 2.0 futamon

MVM Energia 2.0 Futam

Budapesten a Nemzeti Vágta mellett egy, még a lovaknál is kisebb lokális emissziót produkáló versenyt is szerveztek. A Magyar Villamos Művek által szervezett Energia 2.0-n tíz különböző kategóriákban álltak rajtrácsra a csendes, néha viszont meglepően gyors gépek. Gokartok, átalakított szériaautók, motorkerékpárok, napenergia meghajtású járművek rajtoltak el szépen sorjában az Andrássy úton.

A szerencsétlenül járt Tesla, ami már nem indult a versenyen

A szerencsétlenül járt Tesla, ami már nem indult a versenyen

A szerencsétlenül járt Tesla, ami már nem indult a versenyen


Arattak babérokat független mérnöki irodák, fejlesztőcégek, egyetemi csapatok és lelkes amatőrök egyaránt. Kissé beárnyékolt ugyan a rendezvényt, hogy a legdrágább, leggyorsabb, szériaautóként már százezer euróért kapható nevező, egy Tesla Roadster (amit mi magunk is vezettünk korábban) még pénteken, a versenyre tartva karambolozott és összetört.

Hiába, vannak az autózásnak olyan kockázatai, amit az elektromos üzem sem fog tudni megoldani.