Várhatóan még idén októberben bemutatja új kisautóját a Peugeot. A francia gyár szándékosan halasztotta a Frankfurti Autószalonon túlra a 208-as bemutatóját, hogy így a német gyárak gigantikus kitelepülései ne vonják el a figyelmet az újdonságról.
A modell ugyanis elődeihez (205, 206, 207) hasonlóan alapvetően befolyásolja a cég sikerességét, hiszen a Peugeot legnagyobb darabszámú modellje lehet. Míg a 207-es folytatta a 206-ossal bevezetett formavilágot, a 208-as tökéletes újdonság lesz. Az élek és részletek kidolgozását SR-1 és HR-1 tanulmányoktól örökli. Természetesen számos karosszériaváltozat készül majd belőle, a három- és ötajtós mellett kupé-kabrió és kombi is várható.
Érdekesség, hogy nem lesz nagyobb elődjénél, sőt kisebb karosszériát kap a 208-as. Ugyanakkor ez csak a külsőre lesz igaz, az utastér tágasságából nem engedtek a tervezők. Amiből viszont sokat faragtak, az a jármű tömege. Úgy hírlik, egy mázsával is könnyebb lehet a 208-as, mint a 207-es. Ami ebben igazán érdekes, hogy nem karbon, kevlár illetve más drága műanyagok alkalmazásával, hanem több ultrakönnyű acél bevetésével és új gyártási megoldásokkal érték ezt el.
Motorjai már egy új generációból származnak. Várhatóan csökken a dízelek száma, helyette az új háromhengeres motor start&stop rendszerrel és egyéb praktikákkal kiegészített takarékos változatát ajánlják majd az erre fogékonyaknak. A turbóval felszerelt kis lökettérfogatú motorból készül majd pörgősebb kivitel is. Akik valódi sportosságra vágynak, azoknak készül GTI, illetve RC-modell, amelyekben az 1,6-os turbómotor 210 lóerőt vet be.
Bár már idén bemutatkozik a 208-as, forgalmazása csak nagyjából fél év múlva, vagyis 2012 tavaszán indul.