Hiába a politikai támogatás, még sokat kell várni, mire bárki használhatja a belvárosi önkiszolgáló gyűjtőállomásokról elérhető kerékpárokat. A Bubi ugyanis csak 2013-tól működik. 2010-ben a projektet akkor futtattó Parking Kft. egy éves megvalósítást ígért.
Az első ütemében 74 állomásról több mint 1000 kerékpár lesz kölcsönözhető. Budán 15, Pesten 58 és a Margitszigeten egy állomást telepít a Budapesti Közlekedési Központ. Ugyanakkor a rendszer bővítésére is készülnek a tervek.
A belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként lesznek a gyűjtőállomások, a rendszer első ütemben a dél-budai egyetemváros, a bel-budai Víziváros, a Belváros, Terézváros, Erzsébetváros teljes területén, illetve Újlipótváros, Ferencváros, Józsefváros belsőbb területein épül ki, keleti határa a Dózsa György útnál, a Városliget vonalában lesz.
A lopások megakadályozására speciális alkatrészekből összeszerelt közbringákat egész évben a nap 24 órájában igénybe lehet majd venni. Azért, hogy az emberek inkább rövidebb szakaszokra használják a kerékpárokat, az első 30 percben lesz ingyenes a bringázás.
A fejlesztés nemcsak a kerékpárdokkolók kialakítását foglalja magában, de egyidejűleg a Belváros kerékpárosbarát fejlesztésére is sor kerül, a csomópontok forgalmi rendjét felülvizsgálják és kerékpározhatóvá teszik.
A projekt európai uniós támogatása 900 millió forint, melyet az Európai Regionális Fejlesztési Alap biztosít, az önrészt a Fővárosi Önkormányzat biztosítja.