A Nissan szövetkezett a vezető európai energiaszolgáltatókkal és az elektromos autók energiaellátó berendezéseit gyártó cégekkel, hogy együttesen gyorsítsák fel a kisebb, olcsóbb akkumulátor-gyorstöltők fejlesztését és a nyilvános gyorstöltő-pontok Európa-szerte történő telepítését.
A Nissan, az Endesa, a Siemens, az Afecec, a DBT és a Circutor cégek között született szerződés eredményeként várhatóan, több mint 50%-kal csökken a töltőberendezések ára, ami így 10 ezer euró (2,9 millió forint) alá csökkenthet.
Megkönnyíti az elektromos modellek elterjedését, ha szervizek, flotta-üzemeltetők, kiskereskedelmi forgalmazók is üzembe állítanak ilyen töltőberendezéseket, és azt üzleti alapon, nyereségesen működtetik. Ennek nyomán a Nissan LEAF és más, gyorstöltésre alkalmas járművek vezetői hosszabb utakra is használhatják autójukat, miután fél óránál rövidebb idő alatt 80%-ig fel tudják tölteni annak akkumulátorát. A Nissan LEAF a szabvány szerint két feltöltés között 175 km-t képes megtenni.
A Nissan reményei szerint az együttműködés eredményeként 2012 végére gyorstöltő pontok ezrei, 2015-re pedig tízezrei állnak rendelkezésre Európában.
„Meg vagyunk győződve arról, hogy a Nissan LEAF hatótávolsága a legtöbb autós napi autózási szükségleteit lefedi. Ezzel együtt ha Európában nagyszámú gyorstöltő pont érhető el, az elektromos autójukat hosszabb utakra is használni kívánó autósok abban bízva tehetik ezt, hogy út közben – függetlenül attól, hogy merre járnak – fel tudják tölteni akkumulátorukat. Úgy gondoljuk, hogy ez alapvető fontossággal bír az elektromos autók tömeges elfogadottsága szempontjából” – mondja Siga Tosijuki, a Nissan ügyvezetője.