A technika már a Polo R-é
A technika már a Polo R-é

A technika már a Polo R-é

A technika már a Polo R-é


Spanyolországban fotózták le a képeken látható VW Polo GTI-t. Ám a pletykák szerint ez nem az, aminek látszik, a szenzorokkal felszerelt járgány az új Polo R első prototípusa. Nem titok, hogy a Volkswagen újabb sportváltozatot tervez a Polóból, ezt Ulrich Hackenberg, a Volkswagen igazgatótanácsának tagja is megerősítette korábban.

A Volkswagen 2013-tól indul a rali-világbajnokságon a Polóból kialakított versenyautóval, amelynek neve (Polo R WRC) már utal az érkező utcai modellre. A Polo R a versenyautóéval megegyezően 1,6-os turbómotort kap, a sorozatgyártású motor hamarosan bemutatkozik és leváltja majd a VW-konszern korábbi 1,8 TSI motorját.

2013-ban kezd versenyezni a Polo R WRC

2013-ban kezd versenyezni a Polo R WRC

2013-ban kezd versenyezni a Polo R WRC


A Polo R-be 210 lóerős teljesítménnyel kerül, de több teljesítményvariáns készül belőle a VW-csoport sok más típusa számára. A leggyorsabb Polo nagyjából hat másodperc alatt futja majd a 0-100 km/órás sprintet, míg végsebessége elérheti a 240 km/órát is. Természetesen sportfutómű és komoly fékrendszer is jár hozzá, sebességváltója duplakuplungos automatának ígérkezik.

Bemutatkozására azonban még várni kell, valószínűleg 2012 őszén leplezik majd le és a rali-világbajnoki szerepléssel párhuzamosan 2013-ban kezdik forgalmazni. Ám a rajongók azonban addig sem maradnak Polo R nélkül.

A Volkswagen most mutatta be új R-Line csomagját a kisautóhoz. A bármely kivitelhez elérhető összeállítással az autó küllemében már hozza a jövő dinamikáját. Egyedi lökhárítók, 16 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint küszöb és tetőspoiler valamint diffúzor mutatja erősnek a Polót. Az utastérben sportülések, bőrborítású kormány, alumínium dekoráció, valamint fekete tetőkárpit jelzi a különlegességet.